اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :

تعویض هارد لپ تاپ اچ پی

 

تعویض هارد لپ تاپ اچ پی

تعویض هارد لپ تاپ اچ پی از جمله فعالیت هایی می باشد که در صورت مواجه شدن با خرابی و یا سوختگی هارد باید انجام بدهید. تعویض این قطعه باید توسط افراد متخصص و خبره انجام شود تا سیستم بتواند عملکرد سابق خود را به دست بیاورد. در حال حاضر تعمیرکاران خبره و حرفه ای اصولا این قطعه را بدون این که اطلاعات موجود در سیستم از بین برود تعویض می کنند. از دست ندادن اطلاعات باعث شده تا افرادی که با خرابی هارد مواجه می شوند بدون هیچ گونه نگرانی به تعویض هارد خود بپردازند. این قطعه در لپ تاپ نه تنها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد بلکه حساسیت بالایی هم دارد و باید به خوبی از آن مراقبت کرد تا دچار سوختگی و خرابی نشود.

در دو حالت افراد به تعویض هارد می پردازند یک آن که هارد سوخته باشد و دیگر آن که هارد قدیمی شده باشد و نتواند اطلاعات شما را پوشش بدهد، در مورد دوم می توان از اطلاعات هارد بک آپ دریافت کرد و در مورد دوم می توان با کمک نرم افزار های مخصوص اطلاعات هارد را برداشت و به هارد جدید منتقل کرد.  با این آموزش میتوانید برای تعویض هارد لپ تاپ اچ پی خود اقدام کنید اما توصیه اکید ما این است که برای تعویض به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ اچ پی مراجعه کنید

ابزار و لوازم مورد نیاز

تعمیرات لپ تاپ اچ پی

برای تعویض هارد لپ تاپ همواره به ابزار و لوازم متعددی نیاز دارید که اصولا تعمیرکاران حرفه ای این گونه لوازم را در اختیار دارند و به صورت ویژه از آنها استفاده می کنند، این ابزار مختص با تعمیرات لپ تاپ ها طراحی و تولید شده اند از این رو فعالیت افراد را سرعت می بخشند. از ابزار های مورد نیاز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پیچ گوشتی
  2. درایو USB
  3. کابل SATA به USB
  4. هارد دیسک جدید

با این لوازم می توان در کوتاه ترین زمان ممکن هارد لپ تاپ خود را تعویض نمود. پیچ‌گوشتی های طراحی شده برای انجام این کار کاملا تخصصی هستند و می توان با کمک آنها بدون هیچ گونه فشاری هر نوع پیچی را باز نمود بدون این که به آنها آسیب وارد شود و یا ساختار خود را از دست بدهند. به ابزار شبیه سازی نیاز دارید تا بتوانید اطلاعات را جابه‌جا کنید.

با استفاده و کمک این ابزار ها و لوازم است که می توانید به راحتی تعویض هارد خود را انجام بدهید بدون این که به سیستم آسیب وارد شود و یا اطلاعات مهم و مورد نیاز بر روی هارد قبلی از بین برود. ابزار و لوازم مورد نیاز برای تعویض هارد باید باکیفیت و درجه یک باشند مثلا پیچ گوشتی های استفاده شده کوچک هستند اما کیفیت بالایی دارند و دچار شکستگی نخواهد شد، هارد دیسک و کابل ها هم باید متناسب با مدل لپ تاپ باشند تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

مراحل تعویض هارد

برای تعویض هارد لپ تاپ اچ پی باید مراحل متعددی را طی کنید تا بتوانید دوباره از سیستم خود استفاده کنید، لازم به ذکر است که تمام مراحل تعویض باید طبق اصول و استاندارد ها انجام شود تا هم اطلاعات مربوطه از بین نرود و هم هارد به خوبی در جای خود قرار بگیرد و همگان تعویض به دیگر قطعات آسیب وارد نشود. مراحل تعویض هارد لپ تاپ عبارتند از:

  1. ابتدا باید لپ تاپ خود را خاموش کنید و از برق جدا نمایید.
  2. در مرحله دوم لپ تاپ خود را پشت و رو کنید و پیچ های نگهدارنده هارد دیسک را باز نمایید.
  3. هارد دیسک قدیمی را از لپ تاپ خارج کنید.
  4. اطلاعات موجود بر روی آن را پاکسازی کنید.
  5. هارد دیسک جدید را در جای هارد دیسک قدیمی قرار دهید.
  6. هارد دیسک جدید را حذف نمایید.
  7. لپ تاپ خود را روشن کنید.

با دقت به مراحل گفته شده و اتمام هر مرحله به صورت دقیق و با حوصله می توانید هارد جدید را جایگزین هارد سوخته خود کنید و اطلاعاتی که لازم دارید به راحتی از روی هارد قبلی به هارد جدید انتقال دهید. با اطلاع از مراحل تعویض هارد می توانید متوجه شوید که قطعه به درستی مورد تعویض قرار گرفته یا خیر، البته ناگفته نماند که شما باید تعویض این قطعه را به افراد متخصص بسپارید چون حساسیت بالایی دارد و ممکن است نصب نادرست آن به دیگر قطعات آسیب وارد کند و باعث سوختگی و خرابی آنها گردد. مراحل تعویض هر کدام به نوبه خود حایز اهمیت هستند اگر یکی از مراحل به درستی انجام نشود ممکن است هم اطلاعات مربوطه پاک شود و منتقل نگردد و هم ممکن است سیستم به صورت کلی دیگر قادر به فعالیت نباشد.

نکات ایمنی

هنگامی که می خواهید خود به صورت تخصصی هارد لپ تاپ را تعویض کنید و حتی اگر آن را در اختیار افراد خبره هم قرار دادید در هر حالت باید به نکات ایمنی مهمی توجه کنید تا هم خود دچار آسیب دیدگی نشوید و هم سیستم نقص فنی پیدا نکند، این نکات ایمنی اهمیت زیادی دارند و عبارتند از:

  • قبل از شروع کار، حتما لپ تاپ خود را خاموش کرده و از برق جدا کنید.
  • هنگام باز کردن لپ تاپ، مراقب باشید که به قطعات داخلی آسیب نرسانید.
  • قبل از نصب هارد دیسک جدید، مطمئن شوید که فرمت صحیحی دارد.
  • به سیستم ضربه وارد نکنید.
  • در زمان بارکردن پیچ ها فشار وارد نکنید.
  • از لوازم با کیفیت و مناسب برای تعویض استفاده کنید.
  • هارد مناسب با لپ تاپ را انتخاب کنید که کیفیت بالایی هم داشته باشد.

اگر لپ تاپ را خاموش نکنید و یا از برق خارک نکنید ممکن است در زمان تعویض سیستم دچار اتصالی شود و شما نیز دچار برق گرفتگی شوید البته ناگفته نماند که ممکن است قطعات دیگر هم بسوزند که این هزینه سنگینی را برای شما به ارمغان می آورد. اگر پیچی مقاوم در برابر باز شدن است با دقت بیشتری به آن بپردازد و هیچ گونه فشاری به سیستم وارد نکنید چون فشار وارد شده ممکن است قطع اتصالات و یا آسیب دیدن قطعات را به همراه بیاورد، به فرمت صحیح هارد توجه کنید چون نصب سختی دارد و در نتیجه جابه‌جایی دوباره آن می تواند زمان و هزینه زیادی را برای شما داشته باشد. هارد نه تنها باید برند هارد قبلی باشد بلکه باید با همان فورمت و ابعاد و کیفیت باشد تا بتوانند مانند هارد قبلی عمل کند.ممکن است در مراحل بازکردن و یا بستن لپ تاپ به دلیل اینکه تخصص و دانش کافی را ندارید قاب لپ تاپ اچ پی شما دچار شکستگی شود که در این صورت میتوانید برای تعمیر یا تعویض قاب لپ تاپ اچ پی خود به نمایندگی تعمیرات اچ پی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *