اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :

چگونه مشکل عدم نمایش تصویر در لپ تاپ‌ اچ پی را حل کنیم؟

تاچ پد لپ تاپ اچ پی

مشکل عدم نمایش تصویر در لپ تاپ‌ اچ پی شما میتواند کار های روزمره را نیز مختل سازد.از این رو مطلبی را برای عیب یابی و رفع مشکل برای شما آماده کرده ایم.

از سال 1984 که اچ پی شروع به تولید دستگاه های قابل حمل یا لپ تاپ نمود توانست جایگاه خیلی محبوبی را در دنیای تکنولوژی ازآن خود بکند .اما این لپ تاپ ها با وجود کیفیت و کارایی معقول مصون از خرابی نیستند و احتمال هرگونه خرابی در این دستگاه ها وجود دارد.

یکی از قطعات لپ تاپ ها از چمله لپ تاپ های اچ پی صفحه نمایش آنهاست.که در صورت خرابی لپ تاپ شما عملا به درد نخور و غیر قابل استفاده میشود.

صفحه نمایش لپ تاپ های اچ پی میتوانند ال  سی دی و یا ال ای دی باشند که برای هرکدام از این صفحه نمایش ها ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید .

در زیر برخی از مهم ترین علل عدم نمایش تصویر در لپ تاپ‌ اچ پی را توضیح داده و راهکار هایی را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم.

مشکلات سخت‌افزاری:

   – مشکلات در صفحه نمایش:

یکی از علل اصلی عدم نمایش تصویر در لپ تاپ‌های اچ پی، مشکلات فنی در صفحه نمایش است. ممکن است صفحه نمایش خراب شده یا کابل‌های اتصال آن به مادربورد دچار مشکل شده باشند.

صفحه نمایش های ای سی دی متشکل شده از یک نوار ال ای دی در دو طرف صفحه برای تامین نور صفحه نمایش که برای کاربر قابل رویت نیست هستند.

این ال ای دی ها گاها در اثر حرارت زیاد کارایی خود را از دست داده و قادر به تامین نور صفحه نمایش نیستند.در واقع صفحه نمایش شما تصویر دارد اما به دلیل عدم وجود نور شما قادر به دیدن آن نیستید.

با یک چراغ قوه گوشی روی صفحه نمایش را ببینید لگر توانستید تصویری مشاهده کنید پس بک لایت صفحه نمایش شما سوخته و نیاز به تعویض دارد پس این امر را به دستان یک متخصص بسپارید.

برعکس این موضوع هم میتواند اتفاق بیفتد یعنی شما نور صفحه نمایش را دارید اما به جای تصویر ویندوز تنها یک صفحه سفسد رنگ را مشاهده میکنید.

در این صورت ممکن است خود صفحه نمایش یا کابل های منتهی به آن آسیب دیده باشند.

– مشکلات در کارت گرافیک: کارت گرافیک لپ تاپ اچ پی ممکن است دچار خرابی شده باشد و نتواند تصاویر را به درستی نمایش دهد. در این صورت، توصیه می‌شود کارت گرافیک را بررسی و در صورت لزوم تعویض کنید.

تعمیرات لپ تاپ اچ پی

   – مشکلات در اتصالات:

قطعات و المان های زیادی در تشکیل همین صفحه که روبروی شماست دخیل هستند از جمله هارد ، سی پی یو ، رم یا رم ها ، گرافیک ، آیسی ها و … ایجاد اختلال یا عدم اتصال درست بین این المان ها ممکن است موجب عدم تصویر دهی درست در لپ تاپ شما شود که بررسی آنها تنها توسط متخصصان باتجربه امکان پذیر است.

ان ایرادات میتوانند منشا ضربه یا عدم استفاده درست داشته باشند.

 

 

 

مشکل قطعات مسیر تصویر لپ تاپ اچ پی

– مشکلات در قطعات داخلی :

تمام قطعات نام برده شده در پاراگراف بالا قطعات الکترونیکی بوده و احتمال خرابی نیز دارند . خرابی این قطعات گاها میتواند باعث ایجاد مشکل عدم نمایش تصویر در لپ تاپ اچ پی شما باشد.

عیب یابی این قطعات را به هیچ عنوان در خانه انجام ندهید و به مرکز خدمات پس از فروش اچ پی در شهر خود مراجعه کنید.

 

 

حل مشکل نرم افزاری عدم نمایش تصویر

مشکلات نرم‌افزاری:

– مشکلات درایور

گاهی اختلال در درایور های تصویر میتواند باعث عدم نمایش تصویر در لپ تاپ‌ اچ پی شما شود که با آپدیت کردن درایور ها قطعا مشکل شما برطرف خواهد شد

اگر این مطلب را میخوانید به احتمال زیاد لپ تاپ شما تصویر ندارد پس بالتبع عیب یابی نرم افزاری نیز برای شما غیر ممکن است.اما یک راه دارید تا مشکل را عیب یابی کنید.

استفاده از یک مانیتور جدا میتواند این مشل را حل کند . اگر نمیدانید چطور باید درایور ها را نصب کنید مطلب زیر میتواند شما را کمک کند

 

آموزش نصب درایور روی لپ تاپ

– تعویض ویندوز:

 

حل مشکل تصویر با نصب درایور

اگر لپ تاپ شما لوگوی hp  را نمایش داده و بعد از آن تصویر ندارید به احتمال زیاد مشکل نرم افزاری بوده و میتوانید با تعویض ویندوز مشکل را برطرف سازید.

دقت داشته باشید با تعویض ویندوز هرآنچه در درایو  c  دارید از جمله نرم افزار ها و فایل های دسکتاپ از بین خواهد رفت.اگر نمیدانید ویندوز را چگونه تعویض کنید مقاله زیر میتواند به شما کمک کند.

 

آموزش نصب ویندوز

 

   – بازنشانی BIOS:

در برخی موارد، بازنشانی BIOS می‌تواند مشکل عدم نمایش تصویر را حل کند. برای انجام این کار، راهنمای تولید کننده را دنبال کنید یا به مرکز خدمات پس از فروش اچ پی مراجعه کنید

دقت داشته باشید بازنشانی بایوس در صورت نداشتن علم کافی در این زمینه منجر به خاموشی و از کار افتادن دستگاه میشود.

 

در هر صورت، اگر با تمام راه‌حل‌های فوق همچنان مشکل عدم نمایش تصویر در لپ تاپ اچ پی خود را دارید، توصیه می‌شود به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ اچ پی مراجعه کنید تا مشکل را بررسی و رفع کنند. آنها می‌توانند با تجربه و دانش فنی خود به شما کمک کنند.در ضمن تعمیرات انجام شده در این مرکز دارای 6 ماه ضمانت کتبی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *