اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :

تعویض ال سی دی لپ تاپ اچ پی

تعویض ال سی دی لپ تاپ اچ پی

چگونه ال سی دی لپ تاپ اچ پی خود را تعویض کنید، این سوال افراد زیادی است،در جواب آنها باید بگوییم که برای تعویض ال سی دی لپ تاپ اچ پی در ابتدا باید دانش کافی در این زمینه داشته باشید و در غیر این صورت بهتر است که سیستم خود را در اختیار افراد متخصص و با تجربه قرار بدهید. البته ناگفته نماند که تعویض تاچ و ال سی دی لپ تاپ نیاز به طی کردن مراحلی دارد که این مراحل شامل آماده سازی، باز کردن لپ تاپ، جدا کردن ال سی دی، نصب ال سی دی جدید، بستن لپ تاپ، تنظیمات تصویر، آزمایش ال سی دی جدید می شوند. با انجام مراحل گفته شده به صورت دقیق می توان ال سی دی لپ تاپ را به خوبی تعویض نمود و دوباره از سیستم استفاده کرد.

با این حال اصلا توصیه نمیکنیم که خودتان اقدام به تعویض ال سی دی کنید زیرا این کار میتواند هم به ال سی دی جدید و هم به برد لپ تاپ اچ پی شما آسیب وارد کند . همچنین ممکن است در مراحل باز کردن و یا بستن لپ تاپ قاب شما دچار شکستگی شده و مجبور به تعمیر و تعویض قاب لپ تاپ اچ پی خود شوید.توصیه میکنیم که برای تعویض ال سی دی لپ تاپ اچ پی حتما به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ اچ پی مراجعه کنید.

آماده سازی

مرحله اول یعنی آماده سازی لپ تاپ، قبل از شروع، مطمئن شوید که تمام ابزار های مورد نیاز را در اختیار دارید. این ابزارها برای تعویض ال سی دی شامل موارد زیر می شوند:

  1. پیچ گوشتی
  2. اسپاتول
  3. پارچه نرم
  4. ال سی دی جدید

همچنین مطمئن شوید که از تمام داده های خود پشتیبان تهیه کرده اید. این به شما کمک می کند تا در صورت بروز مشکل، داده های خود را بازیابی کنید. آماده سازی اهمیت زیادی دارد چون شما باید به مدل لپ تاپ خود توجه کنید تا متناسب با مدل آن ال سی دی را هم تهیه نمایید تا دچار مشکلات نشوید. این مورد اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می کند تا تعویض را به درستی شروع کنید و دچار مشکلات نشوید.

باز کردن لپ تاپ

بازکردن لپ تاپ اچ پی

مرحله دوم که بسیار اهمیت دارد و اصلی است باز کردن لپ تاپ می باشد زیرا برای دسترسی به ال سی دی، باید لپ تاپ خود را باز کنید. دستورالعمل های مربوط به باز کردن لپ تاپ خود را می توانید در وب سایت سازنده لپ تاپ پیدا کنید. البته متخصصان به خوبی این فعالیت را انجام می دهند چون روزانه تعداد بالایی لپ تاپ در اختیار آنها قرار می گیرد که نیاز به تعویض ال سی دی دارند. هنگام باز کردن لپ تاپ شما باید توجه زیادی داشته باشید و هنگام باز کردن هر پیچ به سیستم فشاری وارد نکنید زیرا فشار وارد کردن به سیستم می تواند آسیب بیشتری به آن وارد کند.

جدا کردن ال سی دی

جدا کردن ال سی دی لپ تاپ

در مرحله سوم باید ال سی دی شکسته و یا سوخته را از فضای خود خارج کنید، این مرحله نیاز به تخصص بالایی دارد تا هنگام جدا کردن ال سی دی به دیگر قطعات آسیب وارد نشود. البته برای جدا کردن باید هم پیچ های متعددی را باز نمود و هیچ سیم و کابل های مخصوصی را از ال سی دی جدا کرد که تمام این مراحل به صورت دقیق در وب سایت سازنده لپ تاپ ثبت شده که می توانید آن را مطالعه نمایید البته در راهنمای کاربر هم این نوع اطلاعات ثبت شده که به شما کمک شایانی خواهد کرد تا دچار مشکلات نشوید.

نصب ال سی دی جدید

نصب ال سی دی جدید لپ تاپ

پس از جدا کردن ال سی دی قدیمی، می توانید ال سی دی جدید را نصب کنید. دستورالعمل های مربوط به نصب ال سی دی را می توانید در وب سایت سازنده لپ تاپ یا در راهنمای کاربر لپ تاپ خود پیدا کنید. نصب ال سی دی جدید هم نیاز به اطلاعات کامل دارد در نتیجه حتما توجه کنید تا به ال سی دی جدید آسیب وارد نشود و بدون هیچ گونه ضربه و فشاری آن را مثل نمایید. متصل کردن تمام کابل و سیم های ال سی دی و بستن تمام پیچ ها می تواند ایمنی تاچ و ال سی دی را بالا ببرد.

بستن لپ تاپ

تعویض ال سی دی اچ پی

پس از نصب ال سی دی جدید، باید لپ تاپ خود را مجدداً ببندید. دستورالعمل های مربوط به بستن لپ تاپ خود را می توانید در وب سایت سازنده لپ تاپ پیدا کنید. بدانید که لپ تاپ را باید به صورت دقیق و کامل بست یعنی هر قطعه ای که در میان راه ال سی دی بوده و باز کردید باید پس از جایگزینی دوباره بسته شود و در جای خود قرار بگیرد. با دقت به بستن خود لپ تاپ می توان ایمنی آن را بالا برد و از آسیب دیدن ال سی دی و قطعات جلوگیری کرد.

تنظیمات تصویر

در این مرحله باید لپ تاپ را روشن کنید و به بخش تنظیمات سیستم بروید و تصویر آن را تنظیم کنید. این کار را می توانید با مراجعه به تنظیمات نمایش در ویندوز انجام دهید. با تنظیم کردن مشخصات و اطلاعات تصویر سیستم آماده استفاده است و می توانید آن را برای استفاده آماده نمایید البته پس از این که تنظیمات سیستم را انجام دادید باید حتما آن را بررسی و آزمایش کنید.

آزمایش ال سی دی جدید

گفتیم که در این مرحله یعنی پس از تنظیمات تصویر لپ تاپ باید حتما آن را مورد آزمایش قرار داد تا بدانید که لپ تاپ هم عملکرد سابق خود را دارد و به خوبی فعالیت می کند و هم ببینید که ال سی دی تصاویر را به خوبی نمایش می دهد. این کار را می توانید با راه اندازی یک برنامه یا بازی و مشاهده کیفیت تصویر انجام دهید. در صورتی که تعمیر کار هستید حتما این آزمایشات را انجام بدهید و پس از اطمینان از کیفیت و کارایی ال سی دی نصب شده سیستم را به نشتری تحویل بدهید تا یا اطمینان کامل از آن استفاده کند.

جمع بندی

با توجه کردن به این نکات، می توانید ال سی دی لپ تاپ اچ پی خود را به راحتی تعویض کنید بدون این که به سیستم شما آسیب وارد شود البته ناگفته نماند که اگر مطمئن نیستید که چگونه لپ تاپ خود را باز کنید یا ال سی دی جدید را نصب کنید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. قبل از شروع به تعویض، از تمام داده های خود پشتیبان تهیه کنید زیرا این به شما کمک می کند تا در صورت بروز مشکل، داده های خود را بازیابی کنید. پس از تعویض ال سی دی، آن را به طور کامل آزمایش کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *