اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :
یونیت اسکن دستگاه کپی

تعویض و تعمیر یونیت اسکن و شارژ دستگاه کپی

یونیت اسکن دستگاه کپی :

 نمایندگی تعمیرات اچ پی تصمیم دارد تا در مورد قطعات دستگاه کپی مانند یونیت اسکن ، یونیت شارژ و مشکلات رایج در آن ها اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهد پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

یونیت اسکن دستگاه کپی یک بخش از دستگاه کپی است که کارایی بیشتری را به این دستگاه اضافه می کند. همان طور که از نام آن پیداست، این یونیت وظیفه اسکن کردن را در این چاپگر بر عهده دارد. منظور از اسکن در فناوری و تکنولوژی چاپ، پردازش یک تصویر دیجیتالی از نسخه کاغذی است؛ به طوری که می توان آن را در یک یا چند فایل الکترونیکی قابل پردازش مشاهده و ارسال کرد. در اصطلاح نیز به تصویری که به کمک اسکنر به دست می آید، اسکن گفته می شود. در تعمیر دستگاه کپی، ترمیم و اجرای تعمیرات یونیت اسکن بسیار مهم است، زیرا با کاربرد فراوانی که این یونیت دارد، کار را برای کاربران بسیار سهل و ساده کرده است.

اگر با مشکلاتی نظیر کار نکردن یونیت اسکن دستگاه کپی، یا نبود فضای کافی برای ذخیره برنامه اسکنر، یا خرابی لنز و لامپ اسکنر دستگاه کپی و حتی عدم نصب درایو اسکنر مواجه هستید و در نهایت نمی توانید از قابلیت این بخش از دستگاه کپی خود استفاده کنید، باید برای تعمیر یونیت اسکن دستگاه کپی به یک مرکز معتبر و مجاز مراجعه کنید.

برای تعمیرات اسکنر-پرینتر اینجا کلیک کنید.

یونیت اسکن دستگاه کپی

تعویض یونیت اسکن دستگاه کپی :

وقتی کارشناس مربوطه یک عیب یابی دقیق از مشکلات مربوط به یونیت اسکن انجام دهد، می تواند تصمیم بگیرد که بین تعمیر یا تعویض یونیت اسکن دستگاه کپی کدام یک چاره ساز است. در فرایند تعویض ممکن است نیاز باشد لنز، لامپ، کابل ها و … تعویض شوند تا دستگاه بتواند سلامت خود را باز یابد. در هر صورت این اطمینان و یقین وجود دارد که کل فرایند تعویض در این مرکز به کمک آرشیوی دقیق و مطمئن و اورجینال از قطعات جانبی انجام می شود و بازگشت سلامتی دستگاه کاملا تضمین شده است.

برای تعمیرات پرینتر-اسکنر اچ پی کلیک کنید.

تضمین تعویض یونیت اسکن دستگاه کپی :

همان‌ گونه که گفته شد یونیت اسکن دستگاه کپی که مهمترین قسمت این دستگاه کاربردی محسوب می‌ شود به هر دلیلی ممکن است با خرابی روبرو گردد و این خرابی به تعمیر و یا تعویض یونیت اسکن اشاره داشته باشد. اگر سریعا اقدام به رسیدگی عیب و ایراد قطعه مورد نظر کرده باشید، شاید تعمیر یونیت به راحتی انجام پذیرد. اما در برخی از شرایط افراد به تعویض یونیت اسکن باید فکر کنند که صد در صد تعویض یونیت اسکن باید با یک قطعه کاملا سالم انجام پذیرد و ضمانت قطعه مهم ترین کاری است که شما باید به آن توجه کنید؛

چرا که قطعه‌ ای که برای شما تعویض می‌ شود اگر کیفیت و استاندارد بالایی نداشته باشد، بدون شک در مدت زمان کم استفاده از دستگاه کپی و انجام فعالیت‌ های مربوط به اسکن شما دوباره با خرابی یونیت اسکن رو به‌ رو خواهید شد. صد در صد این کار برای شما صرفه اقتصادی ندارد؛ چراکه هزینه تعویض قطعه و دستمزد تعمیر کار به هیچ عنوان هزینه کمی نیست. پس بهتر است از همان ابتدای کار به یک تعمیر کار منصف، با اخلاق و حرفه‌ ای مراجعه کنید، تا بتواند تعویض یونیت اسکن را به شکل کاملا اساسی و اصولی برای شما به ثمر رساند.

نوسان برق یک خسارت آور واقعی :

شما برای استفاده از دستگاه کپی توجه داشته باشید که یک محافظ برق با کیفیت و با استاندارد بالا را حتما مورد استفاده قرار دهید؛ چرا که بسیاری از خرابی‌های که متوجه یونیت اسکن دستگاه کپی می شود به واسطه نوسانات خاص برقی می‌باشد. که این نوسانات به راحتی می‌تواند باعث کاهش کیفیت کار اسکن دستگاه کپی شود و به آسانی ایرادهای مختلفی را برای این قسمت مهم دستگاه کپی به وجود می‌آورد. پس سعی کنید همیشه برای نگهداری و رسیدگی صحیح هر نوع وسیله برقی حتی دستگاه کپی که دستگاه گرانی نیز است، به تهیه و خرید محافظ برق توجه بالایی داشته باشد؛

چرا که نوسانات برق به راحتی این قدرت را دارند که خسارات مالی بالایی را برای افراد به وجود آورند. در برخی از شرایط دیگر نیز، عدم رسیدگی و رفع هرگونه آلودگی به راحتی می‌تواند یونیت اسکن را با خرابی بالایی روبرو کند. پس سعی کنید همیشه از عدم هر نوع آلودگی در سطح یونیت اسکن اطمینان کامل حاصل کنید، تا قادر باشید کیفیت و استاندارد بالای چاپ را در نتیجه نهایی چاپ خود مشاهده کنید. هر وسیله اگر به شکل درست نگهداری شود صد درصد عمر مفیدی خواهد داشت.

یونیت شارژ دستگاه فتوکپی :

یونیت شارژ دستگاه کپی  یکی از قطعات مهم و تاثیر گذار در دستگاه کپی است که با درام در ارتباط است. این قطعه از قسمت های ولتاژ یک ولتاژ چند کیلو ولتی دریافت می کند و با استفاده از آن، درام را بار دار می کند. یک توری فلزی به نام گرید، حد فاصل درام و یونیت شارژ است و ولتاژ مورد بحث پس از عبور از آن، بار الکتریکی مثبت و یکنواختی را بر روی سطح درام اعمال می کند. وقتی اپتیک در حال اسکن کردن تصویر است، یونیت شارژ دستگاه فتوکپی اکنون وارد عمل شده و ولتاژ را به سطح درام منتقل می کند. در نهایت، تونر دارای باز مثبت می شود و فرایند چاپ را به انجام می رساند.

یونیت شارژ در بین کارشناسان به MC معروف است و خود از چند قطعه مختلف دیگر ساخته شده است. قسمت پلاستیکی زرد رنگ در ابتدا و انتهای یونیت، صفحه فلزی از جنس استیل که به دو یونیت پلاستیکی زرد رنگ وصل می شود و گرید را می توان به عنوان مهم ترین بخش های یونیت شارژ فتوکپی بر شمرد. هریک از این اجزا کار خاصی را انجام داده و ضمن هماهنگی با هم، عملکرد یونیت شارژ را ممکن می سازند. در صورت خرابی هریک از این بخش ها، یونیت شارژ دستگاه فتوکپی دچار اختلال شده و عملکرد کلی دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد.

یونیت شارژ دستگاه فتوکپی

مشکلات رایج یونیت شارژ دستگاه فتوکپی :

همانطور که اشاره کردیم، یونیت شارژ دستگاه فتوکپی ممکن است با مشکلات و اختلالات متعددی مواجه شود. یکی از مهم ترین مشکلات این قطعه، افت محسوس کیفیت چاپ این دستگاه است. مسائل مختلفی از جمله آلودگی، نفوذ گرد و خاک، نوسانات برق و … می تواند منجر به خرابی MC شود و اولین تاثیر خرابی این قطعه، بر کیفیت چاپ دستگاه کپی خواهد بود. بنابراین اگر مشاهده کردید که علی رغم شارژ کارتریج و سالم بودن یونیت فیوزینگ، همچنان کیفیت برگه های خارج شده از کپی شما پایین است، باید این مشکل را ناشی از خرابی یونیت شارژ بدانید.

یونیت اسکن دستگاه کپی

تعمیر یونیت شارژ دستگاه فتوکپی :

برای تعمیر یونیت شارژ دستگاه فتوکپی، باید دستگاه باز شده و این قطعه به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. این قطعه در بالایی درام قرار گرفته و برای دسترسی به آن باید سرپوش جلو دستگاه باز شود. بروز کوچک ترین اشتباه در این روند، ممکن است منجر به ایجاد آسیب های جدی در قطعات ذکر شده گردد و به دنبال آن، کاربران ناچار به صرف هزینه چند برابری برای تعمیر دستگاه کپی خود شوند. گاهی تنها یکی از اجزای یونیت شارژ دارای نقص است که در این صورت با تعمیر و یا تعویض آن بخش، یونیت مورد بحث تعمیر شده و مشکل دستگاه نیز برطرف می گردد. اما گاهی مشکل جدی تربوده و امکان تعمیر این یونیت وجود ندارد. در این صورت، تعویض یونیت شارژ دستگاه فتوکپی در دستور کار قرار گرفته و در اسرع وقت انجام می گردد.

به تجربه تعمیرکار توجه کنید :

این نکته را هیچگاه نباید فراموش کنید که به هر دلیل اگر یونیت اسکن دستگاه کپی به تعمیر نیاز داشته باشد، شما نباید این دستگاه را به هر تعمیر کاری تحویل دهید؛ چرا که دستگاه کپی جزء دستگاه های بسیار حساس با قطعات بسیار خاص تر هستند که برای تعمیر یونیت اسکن باید به صورت کاملا اصولی قطعات آن را مورد بررسی قرار داد.

بررسی قطعات صد در صد نیازمند باز کردن کامل دستگاه کپی می‌ باشد و چنانچه یک تعمیرکار در کار خود تخصص و مهارت کافی و لازم را نداشته باشد، نخواهد توانست به راحتی به بررسی و بازیابی قطعات مورد نظر دستگاه بپردازد.  تعمیر یونیت اسکن به این دلیل که کاملاً جزئی باید به آن توجه شود صد در صد حوصله و ظرافت کاری بالایی را می‌ طلبد به همین خاطر، سعی کنید برای تعمیر یونیت اسکن به سابقه کاری و تجربه تعمیرکار توجه کنید. به یاد داشته باشید که کوچک‌ ترین بی‌ دقتی و به احتیاطی شاید به خرابی یک قطعه دیگر منجر شود که این کار صد در صد خسارات بیشتری را به بار خواهد آورد.

کلام آخر :

دستگاه کپی از جمله دستگاه های بسیار کاربردی محسوب می‌ شود که در گذشته شما در بسیاری از ادارات این دستگاه را به راحتی مشاهده کرده‌ اید اما امروزه در منازل نیز از جایگاه ویژه‌ ای برخوردار است. به همین دلیل آشنایی با اجزاء و قطعات آن می‌ تواند برای افراد بسیار کاربردی باشد. در این بین، یونیت اسکن دستگاه کپی که قسمت مهم برای اسکن مدارک می باشد، به راحتی می تواند با رسیدگی و مراقبت طول عمر مفیدی داشته باشد.

اما به هر دلیلی به واسطه نوسانات برق و یا کثیفی و آلودگی ممکن است یونیت اسکن با مشکلات خاصی روبرو شود که شما در کوتاه ترین زمان ممکن باید برای رفع این مشکل به تعمیر کاری مجرب مراجعه کنید. صد در صد امروزه با پیشرفت صفحات وب و دسترسی عموم مردم به اینترنت و فضای خاص پیام رسان‌ های اجتماعی به راحتی می‌ توان از انواع سایت‌ های اینترنتی کمک گرفت و تعمیر یونیت اسکن را به صورت کاملا پیشرفته انجام داد؛

چرا که حتی تعمیرکار به اعزام به محل می‌ شود و می‌ تواند در کمترین زمان ممکن تعمیر و یا تعویض یونیت اسکن را انجام دهد. اما توجه داشته باشید که نباید به خرابی یونیت اسکن بی توجه بود به این خاطر که، با خرابی یک قطعه و عدم توجه به آن صد در صد دیگر قطعات نیز با مشکل رو به رو می شوند و خسارات بیشتری را به وجود می‌ آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *