اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :
بلید دستگاه فتوکپی

تعمیر بلید دستگاه فتوکپی

بلید دستگاه فتوکپی

بلید دستگاه فتوکپی در صورت خرابی، نشانه هایی را در برگه های چاپ شده بر جای میگذارد. این نشانه ها، به دلیل تأثیر در محتوای فایل چاپ شده، کاربر را ناچار به دور انداختن برگ کپی شده می کند. خوشبختانه اکثر اشکالات پیش آمده در بلید فتوکپی ، با گرد گیری و تمیز کردن این بخش از دستگاه مرتفع میگردد. مگر آن که خرابی بلید به دلیل خراشیدگی و یا وارد شدن ضربه به این قطعه باشد؛ که در این صورت رفع اشکال پیش آمده، تنها با تعویض بلید دستگاه فتوکپی امکان پذیر خواهد بود. در بخش های آتی علل بروز اشکال در بلید دستگاه کپی و بهترین روش های نگهداری از آن با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

برای تعمیر اسکنر-پرینتر اچ پی خود اینجا کلیک کنید.

بلید دستگاه فتوکپی

تعمیر بلید دستگاه فتوکپی

تعمیر بلید دستگاه کپی زمانی در دستور کار تعمیر کاران قرار میگیرد که خرابی های پیش آمده در این بخش از دستگاه حاد نبوده و با اندک دستکاری رفع گردند. در تعمیر و تعویض بلید دستگاه کپی، ابتدا سیم شارژر، سپس درام و در نهایت بلید دستگاه کپی خارج می شود تا پس از بررسی های انجام شده، نیاز به تعویض یا تعمیر بلید مشخص گردد. در صورت تعویض بلید دستگاه فتوکپی، این قطعه حتما به تونر آغشته میگردد تا از گیر کردن های احتمالی آن جلوگیری شود. گیر کردن بلید ضمن اختلال در فرآیند چاپ، سبب خط افتادن بر روی درام نیز میگردد. جهت بهبود هر چه بیشتر کیفیت چاپ میتوان در حین تعویض یا تعمیر بلید دستگاه فتوکپی ، سیم شارژر دستگاه کپی را نیز تعویض کرد.

نکته ی آخر اینکه در صورت امکان پس از باز کردن قطعات، سعی کنید با یک پمپ باد تونرهای احتمالی را پراکنده و پاکسازی کنید. ناگفته پیداست که تمامی این خدمات به دلیل حساسیت بالای قطعات دستگاه کپی، میبایست صرفاً توسط کارشناسان این حوزه و متخصصان تعمیر دستگاه کپی انجام پذیرد.

برای تعمیرات پرینتر- اسکنر خود به نمایندگی تعمیرات اچ پی مراجعه فرمایید.

بلید دستگاه فتوکپی

وظیفه بلید دستگاه فتوکپی چیست؟

بلید دستگاه کپی در واقع یک پلاستیک الکتریکی خنثی است. همان گونه که می دانید در طول فرآیند چاپ، پس از آن که تصویر از درام به کاغذ یا به تسمه انتقال داده میشود، مازادِ تونری که مورد استفاده قرار گرفته است در سطح درامها باقی میماند. این تونر مازاد میبایست پیش از آغاز عملیات بعدی درام، از روی سطح درام پاک شده و تمیز گردد. تمیز کردن این تونر دقیقاً همان کاری است که، وایپر بلید دستگاه فتوکپی و البته تمامی بلید تمامی دستگاههای کپی انجام می دهند.

وایپر بلید، تونرهای باقی مانده بر سطح درام را جمع آوری کرده و آنها را به مخزن تونر های ضایعاتی انتقال میدهد. درست از همین روست که آلودگی و یا خراشیدگی پیش آمده در این بخش سبب چاپ نشانه هایی در برگه های کپی شده میگردد. در صورت خرابی بلید نیاز است تا اقدامات لازم جهت تعویض یا تعمیر آن انجام پذیرد.

بلید دستگاه فتوکپی

بررسی علل خرابی بلید دستگاه فتوکپی

لبه بلید، از پلاستیک بسیار حساسی تشکیل شده است که خراش و یا دفرمه شدن آن، افت کیفیت چاپ را در پی خواهد داشت. معمولا آنچه که سبب خرابی و اختلال در عملکرد بلید می گردد استهلاک آن است. کار کردن بیش از حد این قطعه و عدم تعویض آن، حتی ممکن است به شکستگی بلید دستگاه کپی نیز بی انجامد. جهت پیشگیری از خرابی بلید دستگاه کپی توصیه می شود استاندارد های مرتبط با این قطعه در حین کار با دستگاه کپی رعایت گردد.

برای مثال توصیه شده تا مخزن های بلید هر چند وقت یکبار تخلیه شود. دیگر آنکه در صورت تعویض بلید دستگاه فتوکپی باید دقت داشت که حتما لبه بلید را به مقدار کمی پودر بچه آغشته کرد. این کار کمک می کند تا بلید در موقع تماس گرفتن با درام اصطلاحا قفل نکند. نکته آخر آنکه کارشناسان تعمیر بلید دستگاه فتوکپی توصیه می کنند پاکسازی و تمیز کردن بلید بدون استفاده از هر گونه محلولی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *