اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :
یونیت فیوزینگ کپی

عملکرد یونیت فیوزینگ دستگاه کپی

یونیت فیوزینگ دستگاه کپی

در این مقاله تصمیم داریم تا اطلاعاتی در مورد یونیت فیوزینگ دستگاه کپی و عملکرد آن در اختیارتان قرار دهیم، پس به شما پیشنهاد می دهیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. عملکرد یونیت فیوزینگ به این صورت است که، در مرحله اول درام، تونر را روی کاغذ می پاشد. سپس یونیت فیوزینگ کار خود را آغاز می کند و تونر را حرارت میدهد. بعد از حک شدن تونر بر روی کاغذ، یک غلطک، آن را از دستگاه کپی خارج میکند. در تعمیر یونیت فیوزینگ کپی شناخت این کاربرد ها اهمیت بالایی دارد. جالب است بدانید که، به علت سرعت عمل بسیار بالایی فیوزینگ، امکان جرقه زدن و آتش گرفتن کاغذ در طول فرآیند کپی به هیچ وجه وجود ندارد.

برای تعمیرات موبایل خود اینجا کلیک کنید.یونیت فیوزینگ دستگاه کپی

اهمیت تعمیر یونیت فیوزینگ کپی

علت آن که ورق کاغذ بعد از بیرون آمدن از دستگاه کپی گرم است، در واقع گذشتن آن از زیر فیوزینگ است. دانستن این نکته در تعمیر یونیت فیوزینگ کپی واجب است. فیوزینگ دستگاه کپی قابلیت تعمیر و تعویض دارد. در دستگاه های کپی قدیمی، فیوزینگ ها از یک لامپ گرم کننده درون هاتر رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند، اما امروزه به جای لامپ از یک المنت گرم کننده استفاده می کنند. اعمال این تغییرات عملکرد دستگاه کپی را به جهتی مثبت و به شکل صعودی ارتقا داده است. در بعضی از دستگاه های کپی، خودِ دستگاه هشدار تعویض فیوزینگ را با کد های مخصوص اعلام می کنند. برای اینکه بدانید چه وقت تعمیر یونیت فیوزینگ کپی الزام و ضروری است می توانید از نشانه هایی همچون وجود خطوط غیر عادی در صفحه پرینت گرفته شده کمک بگیرید.

برای تعمیرات پرینتر یا اسکنر (اچ اپی) خود اینجا کلیک کنید.

یونیت فیوزینگ کپی

عیوب متداول یونیت فیوزینگ

ایجاد خوردگی بدنه

آلودگی هات رولر

خرابی ترمیستور

سوختن ترموفیوز و لامپ هیت

برای تعمیرات مانیتور اچ پی خود اینجا کلیک کنید.

یونیت فیوزینگ کپی

نقش پرس هیتر در یونیت فیوزینگ

این قطعه یکی از قطعات اصلی داخلی یونیت فیوزینگ است که در تعمیر یونیت فیوزینگ کپی نقش مهمی ایفا می کند. پرس هیتر مقاومت فوق العاده بالایی در برابر حرارت دارد و عمر بسیار طولانی یکی دیگر از مشخصه های آن است. وظیفه این قطعه فشار بر روی کاغذ است تا به واسطه دمای ایجاد شده توسط لامپ و فشار همزمان بلت فیوزینگ کاغذ که حامل تونر در مناطق مشخص است، تحت تاثیر دما و فشار تونر پخته شده و سپس کاغذ از طریق گیت خروجی خارج شود؛ خرابی این قطعه کل عملیات داخلی یونیت فیوزینگ را با اختلال رو به رو می کند لذا تعمیر یونیت فیوزینگ کپی برای حفظ عملکرد این دستگاه بسایر مهم و حیاتی است.

همچنین شما کاربران گرامی می توانید برای تعمیرات لپ تاپ، تبلت و… خود به نمایندگی تعمیرات اچ پی مراجعه کنید.

یونیت فیوزینگ کپی

قطعات تعویضی یونیت فیوزینگ دستگاه کپی

پاک کننده پرس
ابری هات رولر

پرس لامپ فیوزینگ
ناخنک هات رولر و پرس
پوسته فیوزینگ
هاترولر
بوش هاترولر
بلبرینگ هاترولر و پرس
ترمیستور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *