اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :
انواع پرینترهای اچ پی

بررسی انواع پرینتر های اچ پی

انواع پرینتر های اچ پی :

به طور کلی دستگاه های پرینتر از جمله کاربردی ترین دستگاه ها در هر سازمان و اداره ای است. امروزه با افزایش تنوع پرینتر ها، سبب شده است تا بسیاری از افراد حتی عکاس های حرفه ای نیز به منظور چاپ و یا تکثیر تصاویر خود از این وسیله کاربردی استفاده نمایند. البته همین افزایش تنوع سبب شده است تا برای خرید دستگاه پرینتر، بیش از پیش نیاز به تحقیق و آشنایی با مدل های مختلف وجود داشته باشد، اما از محبوب ترین و معروف ترین برند های پرینتر که امروزه سهم بالایی از بازار پرینتر را در دست خود گرفته است، برند اچ پی می باشد. انواع پرینترهای اچ پی در قیمت های گوناگونی و با کاربردهای متفاوتی طراحی، تولید و عرضه بازار جهانی شده است..

انواع پرینترهای اچ پی

بررسی انواع پرینتر  اچ پی :

امروزه با پیشترفت تکنولوژی، تکنولوژِی های متفاوتی به منظور چاپ تصاویر بر روی کاغذها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این تکنولوژی های مورد استفاده قرار گرفته است تا که در نهایت تعیین کننده ی کیفیت چاپ، عمر دستگاه های پرینتر، عمر کارتریج های پرینتر، تعداد صفحات چاپی و…  باشد. نام گذاری انواع پرینتر های اچ پی و دسته بندی آن ها مربوط به تکنولوژی چاپ آن ها می شود. که در این دسته بندی ها پرینتر های اچ پی به طور کلی به پنج گروه پرینتر جوهر افشان، پرینتر لیزری، پرینتر سوزنی، پرینتر حرارتی و پرینتر سه بعدی تقسیم می شوند.

انواع پرینترهای اچ پی

پرینتر های لیزری اچ پی :

پرینتر های لیزری همان گونه که از نام آن ها مشخص می باشد، پرینتر هایی می باشند که از تکنولوژی لیزر به منظور چاپ تصاویر و متون در فرایند پرینت و یا چاپ استفاده می کنند. به این صورت که در هنگام ارسال دستور پرینت به این دستگاه، دستورات در ابتدا پردازش شده و سپس به وسیله یک لامپ لیزری بسیار کوچکی که در درون دستگاه پرینتر تعبیه شده است، به صورت خطی تصاویر و نوشته ها بر روی استوانه درام در روی کارتریج پرینتر لیزری ارسال می شوند. در واقع غلتک آبی رنگ قرار گرفته بر روی کارتریج پرینتر و یا ایمیج درام، باعث چرخش درام می شود.

در پرینتر های لیزری در میان انواع پرینتر های اچ پی، نقاطی که به وسیله اشعه لیزری باردار شده است، مقداری از پودر تونر را از درون کارتریج جذب خود نموده و سپس این پودر های تونر به غلتک مغناطیسی انتقال یافته و در آخر بر روی کاغذ چاپ می گردد.

به این سبب که ذرات پودر تونر به آسانی در حال حرکت هستند و تکان می خورند و یا اینکه با کشیدن دست بر روی سطح کاغذ صفحات چاپ شده، پاک خواهند شد، لازم است تا پودر های تونر به کاغذ بچسبند. از میان غلتک های تحت فشار و همچنین گرمای بالا عبور می کنند، تا باز شدن تونر و همچنین چسبیدن آن ها به کاغذ، مطالب چاپ شده برای مدت زمان بسیار طولانی ای و بدون بروز هر نوع مشکلی بر روی کاغذها پایدار می گردند. دلیل داغ بودن کاغذ های چاپ شده پس از خروج از دستگاه پرینتر لیزری نیز، گذر آن از غلتک های تحت فشار و حرارت درون انواع پرینتر های اچ پی می باشد.

انواع پرینترهای اچ پی

انواع پرینتر لیزری اچ پی :

پرینتر های لیزری اچ پی نیز خود به دو نوع پرینتر لیزری رنگی و پرینتر لیزری سیاه و سفید تقسیم می شوند. هنگامی استفاده از پرینتر های لیزری برای چاپ تصاویر و یا نوشته ها، در صورت اتمام پودر تونر دستگاه پرینتر، باید اقدام به تهیه کارتریج تونر و یا همان کاتریج مخصوص پرینتر های لیزری کرد. به طور کلی انواع پرینتر های لیزری به لطف توان الکتریسیته ساکن کار می کنند. این نوع از انواع پرینتر های اچ پی، در چاپ خطوط کوچک دارای برتری می باشند. از این رو اگر که کارهای چاپی شما اغلب به صورت متنی باشد و دارای گرافیک زیادی نیباشد، ممکن است تا پرینتر لیزری را از انواع پرینتر های اچ پی ترجیح دهید.

انواع پرینترهای اچ پی

پرینتر های لیزری سیاه و سفید و یا تک رنگ :

چاپگر ها و یا پرینتر های لیزری تک رنگ همچون سیستم الکتروستاتیکی موجود در دستگاه های فتوکپی، عمل چاپ را به انجام می رسانند که در واقع این عامل سبب افزایش سرعت و همچنین کارایی پرینتر خواهد شد. دستگاه پرینتر لیزری سیاه و سفید اچ پی، انواع صفحات متنی را با کیفیت بسیار مناسبی و در مدت زمان کوتاهی به راحتی چاپ می نماید.

سرعت بالای این پرینتر های لیزری سیاه و سفید در هنگام چاپ متون در حدود 6 الی 8 صفحه در یک دقیقه و در حالت تمام صفحه می باشد و اما سرعت چاپ تصاویر گرافیکی سیاه و سفید نیز در این پرینتر های لیزری اچ پی در حدود 2 الی 5 صفحه در هر دقیقه می باشد.

در میان انواع پرینترهای اچ پی ، پرینتر های لیزری سیاه و سفید اچ پی، بهترین گزینه به منظور چاپ انواع صفحات متنی در تعداد بالا و زمان کوتاه می باشد. به ویژه هنگامی به تأثیر کارایی این پرینتر ها پی خواهید برد که نیاز به چاپ نوشته هایی با اندازه فونت های کوچک ‌تر از اندازه 10 داشته باشید. در این مواقع بهترین گزینه برای شما پرینتر لیزری سیاه و سفید می باشد.

انواع پرینترهای اچ پی

ویژگی های پرینتر لیزری سیاه و سفید اچ پی :

از دیگر ویژگی‌ های جالب کار با پرینتر های لیزری تک رنگ، قیمت مناسب و پایین آن برای هر صفحه چاپی می باشد.  به طور کلی این پرینتر های لیزری تک رنگ سبب کاهش هزینه های تعویض و یا شارژ نمودن کارتریج خواهد شد، همچنین استفاده از کاغذ های معمولی نیز می تواند سبب کاهش هزینه های استفاده از پرینتر ها شود.

به طور کلی در میان انواع پرینتر های اچ پی، پرینتر لیزری، بهترین انتخاب برای دفتر کاری و یا محیط های اداری بزرگ می باشد که نیازمند چاپ متن‌ های طولانی و بسیار زیاد در طول روز هستند. پرینتر های لیزری دارای قیمتی در حدود 300 الی 2000 دلار بوده که این قیمت های برحسب مصرف و کارایی آن ها متغییر است.

انواع پرینترهای اچ پی

پرینتر های لیزری رنگی :

از دیگر انواع پرینتر های اچ پی لیزری، پرینتر های لیزری رنگی می باشند. این پرینتر ها از بهترین انتخاب ها برای چاپ تصاویر گرافیکی و عکس می باشند که به جای استفاده از جوهر ها، از تونر های CMYK برای چاپ استفاده می نمایند.

این پرینتر ها فادر به چاپ تصاویر گرافیکی و عکس هایی با کیفیت بسیار فوق العاده ای هستند از این رو قادر هستند تا نیاز عکاسان و گرافیست‌ های حرفه ‌ای را نیز برآورده‌ سازند. همچنین این پرینتر ها  در چاپ متن و نوشته ها  نیز دارای قدرت چاپ بسیار مناسبی بوده و نوشته های ریز را به خوبی چاپ می نمایند.

یکی از ویژگی‌ های عالی این پرینتر های لیزری رنگی، سرعت بالای آن ها در چاپ تصاویر و نوشته ها می باشد که به طور تقریبی با هیچ یک از انواع پرینتر های اچ پی قابل مقایسه نمی باشد. یک پرینتر لیزری رنگی، دارای قدرت چاپ 6 الی 8 صفحه نوشته تمام صفحه را در هر دقیقه و 1 الی 3 صفحه تصاویر گرافیکی و یا عکس با کیفیت رنگی در دقیقه است.

انواع پرینترهای اچ پی

نقاط ضعف پرینتر لیزری اچ پی :

اما شاید یکی از نقاط ضعف و منفی این پرینتر های لیزری رنگی، قیمت بالای آن ها باشد که خرد آن را برای اکثر افراد مشکل نموده است. اما فراموش نکنید که همیشه همراه با قیمت بالا، امکانات و ویژگی‌ هایی وجود خواهد داشت که نقاط ضعف و قیمت بالای ان را خواهد پوشاند.

به طور کلی هزینه ای که به منظور چاپ هر صفحه از تصاویر گرافیکی و یا عکس در پرینتر های لیزری رنگی به دست می ‌آید، در مقایسه با دیگر انواع پرینترهای اچ پی همچون پرینتر اچ پی جوهر افشان، در سطوح پایین تری قرار دارد. این عامل سبب کاهش هزینه های تعویض مجدد تونر نیز خواهد شد.به طور کلی پرینتر های لیزری به منظور مصارف حرفه ‌ای دارای کاربرد زیادی هستند. اما استفاده و یا خرید آن ها در منزل و برای کارهای عمومی جالب و مناسب به نظر نمی آید.

  • چاپ کاتالوگ، متون و نوشته های رنگی
  • ادارات و سازمان های بزرگ

انواع پرینترهای اچ پی

تفاوت های پرینتر های چند کاره و تک کاره :

یکی از سوالاتی که در هنگام خرید انواع پرینتر های اچ پی باید از خود بپرسید این می باشد که آیا علاوه بر پرینت و چاپ نیاز به کپی و یا اسکن از برگه ها را نیز دارا می باشید یا خیر؟ به عنوان نمونه برخی از پرینتر ها علاوه بر قدرت چاپ قادر به انجام اسکن، کپی و فکس نیز می باشند. از جمله پرینتر های اچ پی ای که برای این کار طراحی و تولید شده است می توان به HP LaserJet Pro MFP M130fn اشاره نمود.

پرینتر های جوهر افشان اچ پی :

این نوع از انواع پرینترهای اچ پی که از اواسط دهه ۱۹۸۰ میلادی روانه بازار شدند با سرعت بسیار بالایی گسترش و پیشرفت پیدا کردند و دلیل اصلی آن کارایی و کاربرد بالا و قیمت مناسب آن نسب ت به دیگر پرینتر های اچ پی می باشد. پرینتر های جوهر افشان اچ پی همان طور که از نام آن ها مشخص می باشد، پرینتر هایی هستند که دارای افشانه های کوچکی بوده که با پاشیدن جوهرها بر روی برگه ها، تصاویر و نوشته ها را چاپ می نماید.

این نوع از انواع پرینترهای اچ پی مکانیسم پیچیده ‌ای نداشته و اغلب از روند ثابت و یکسانی برای پرینت پیروی می نماید. در این فرایند، دستورات چاپ توسط کامپیوتر به دستگاه پرینتر ارسال گردیده  و با پردازش نمودن اطلاعات به سمت هد پرینتر عملیات چاپ و پخش رنگ آغاز می گردد.

به این سبب که هد در بسیاری از انواع پرینتر های اچ پی جوهر افشان، دارای ابعاد کوچکی می باشد، نیاز به جابجایی هد در طول دستگاه پرینتر دارد تا قادر باشد تا تصاویر و نوشته ها را به صورت کامل و خط به خط بر روی برگه ها چاپ نماید، اخیرا شرکت اچ پی از نوعی از پرینتر های جوهر افشان رونمایی نموده که دارای هدی با ابعاد عرض کاغذ A4 می باشد و دیگر نیازی به جابجایی هد برای فرایند چاپ تصاویر و یا نوشته ها نمی باشد.

انواع پرینتر های اچ پی جوهر افشان :

  • پرینتر های تک کاره جوهر افشان رنگی
  • پرینتر های سه کاره و یا چهار کاره جوهر افشان رنگی

این پرینتر های جوهر افشان قادر به چاپ و پرینت تصاویری با کیفیت بسیار بالا و همچنین نوشته های سیاه و سفید و رنگی می باشند. پرینتر های جوهر افشان از بهترین نوع پرینترها می باشد که به منظور ترکیب رنگ های یکپارچه در تصاویر به شمار می رود و این پرینتر ها را به انتخابی بسیار مناسب برای مشاغل گرافیکی تبدیل نموده است.

از معروف ترین مدل های پرینتر های جوهر افشان اچ پی می توان به مدل های زیر اشاره نمود:

انواع پرینترهای اچ پی

 HP DeskJet 3755 All-in-One Printer :

پرینتر های دسکجت از کاربردی ترین انواع پرینتر های اچ پی خانگی است که بهره مند از تکنولوژی های جوهر افشان می باشد. این پرینتر ها قادر دارای قابلیت چاپ عکس، اسکن و کپی می باشند. این نوع از انواع پرینتر های اچ پی، از پرینتر های کاربردی در ادارات می باشد. این پرینتر ها دارای ابعاد کوچکی می باشند و راندمان آن ها نسبت به دیگر پرینتر ها کمتر می باشد. این مدل از پرینتر های جوهر افشان به صورت چند کاره نیز طراحی، تولید و عرضه می شوند.

از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های این مدل از پرینتر های اچ پی، این می باشد که هد این دستگاه پرینتر بر روی کارتریج آن ها قرار دارد. از این رو دیگر نیازی به تعویض هد وجود ندارد، چرا که با هر بار تعویض کارتریج، هد دستگاه پرینتر نیز عوض می شود.

HP OfficeJet Pro 8740 All-in-One :

اگر که در محیط کار شما، به سرعت بالای پرینت نیاز است، این مدل از انواع پرینتر های اچ پی جوهر افشان گزینه ای مناسب برای شما می باشد. این پرینتر ها دارای قابلیت پرینت حداکثر 24 صفحه در هر دقیقه برای پرینت های سیاه و سفید و همچنین 20 صفحه در هر دقیقه برای پرینتر های رنگی می باشد. کارتریج های جوهری موجود در این مدل پرینتر ها نسبت به کارتریج های تونری دارای قیمت پایین تری می باشند و از قابلیت وایرلس نیز برخودار هستند.

انواع پرینترهای اچ پی

HP PAGEWIDE PRO PRINTER :

این پرینتر همان گونه که از نام آن مشخص می باشد، قادر است تا تمام عرض کاغد را در پروسه چاپ و پرینت پوشش دهد. این سری از انواع پرینتر های اچ پی دارای مزایای بالایی بوده که مهم ترین آن ها، ارسال فایل ها به دستگاه پرینتر به وسیله گوشی موبایل و به صورت بی سیم، دارای سرعت بالای پرینت، و صفحه نمایشگر لمسی و قابلیت چاپ دو طرفه می باشد.

HP ENVY PRINTER :

از مهم ترین ویژگی های این نوع از پرینتر ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان پرینت تصاویر به صورت تمام صفحه و لب به لب
  • دارای درخشندگی و لطافت بیشتر چاپ ها و پرینت های رنگی
  • دارای قابلیت چاپ دو طرفه ی برگه ها
  • هزینه ی بسیار پایین کارتریج

انواع پرینترهای اچ پی

کاربرد انواع پرینتر های اچ پی :

  • چاپ های گرافیکی سنگین
  • چاپ های تصاویر و یا پرتره و چهره ها
  • مناسب برای مشاغل کوچک و متوسط
  • مناسب برای استفاده در منزل

پرینتر های سوزنی اچ پی :

از اصلی ترین و مهم ترین عیب های پرینتر های سوزنی، سرعت پایین آن در هنگام فرایند های چاپ و همچنین صدای بلند آن می باشد. هد پرینتر های سوزنی، از سوزن هایی متشکل می باشد که به وسیله پرتاب آن ها به سمت برگه کاغذ فرآیند پرینت انجام می گردد. به طور کلی پرینت کاغذ در این نوع از انواع پرینتر های اچ پی نیز همچون دیگر مدل های قدیمی پرینتر های جوهر افشان به صورت خط به خط است. این پرینتر ها در اوایل سال ۱۹۷۰ میلادی روانه بازار جهانی شد. پیش از آن سیستم های پرینت و چاپ بسیار ساده ای را مورد استفاده قرار می دادند.

تکنولوژی چاپ و پرینت به وسیله پرینتر های سوزنی به حالت ماتریسی می باشد، به صورتی که هد پرینت  این پرینتر ها متشکل از ۹ الی ۲۴ می باشد که در پشت هر سوزن سیم پیچی کوچکی قرار گرفته است تا با دریافت جریان های الکتریسیته سوزن را به سوی کاغذ روانه کنند. اما به دلیل این که سوزن ها دارای قابلیت چاپ و یا نمایش تصاویر را برای کاغذ ندارند، به اجبار ضربه، آن ها به نواری آغشته به رنگ همچون کاغذ کاربن که به آن ریبون نیز گفته می شود بر خورد داشت.

در این نوع از انواع پرینترهای اچ پی همچون پرینتر های جوهر افشان اچ پی، به سبب کوچک بودن نیازی به جابجایی هد پرینت در طول پرینتر وجود دارد. همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران این دستگاه های پرینتر با آن مواجه می شوند، صدای بسیار زیاد و سرعت فوق العاده پایین آن در هنگام چاپ می باشد.

پرینتر های حرارتی اچ پی : 

یکی از کوچک ترین و در عین حال کاربردی ترین پرینتر ها، پرینتر های حرارتی هستند. این نوع از انواع پرینتر های اچ پی در انواع فروشگاه ها و عابربانک ها به منظور چاپ رسید دارای کاربرد هستند. کاغذ های این پرینتر ها، حساس حرارتی بوده و پس از آن که به وسیله هد پرینتر تحت حرارت قرار بگیرند، تصاویر مربوطه را چاپ می نماید. به این جهت این پرینتر ها تنها به کاغذ ها نیاز داشته و جوهر در آن ها دارای کاربرد نمی باشد.

این مدل از انواع پرینترها را می توان همه روزه در بسیاری از مراکز فروش و یا عابر بانک ها دیده می شوند. پرینتر های بسیار کوچکی هستند که اطلاعات را بر نوار هایی با ابعاد ۲ تا ۵ اینچ چاپ می نمایند.

همان طور که از نام این نوع از پرینترها مشخص است، دستگاه پرینتری می باشد که توسط حرارت متن و تصاویر را بر روی کاغذ چاپ می کند اما از آنجایی که این مدل از پرینترها بدون جوهر کار می نمایند لازم است تا کاغذ های مخصوصی را مورد استفاده قرار دهید که دارای لایه حساس به حرارت هستند. هد پرینت این پرینتر ها با سرعت بسیار بالایی تصاویر و متن ها را نمایان می کنند.

پرینتر های حرارتی اچ پی

پرینتر های سه بعدی :

این نوع از انواع پرینترهای اچ پی یعنی پرینترهای سه بعدی از جمله جدید ترین و پیچیده ترین نسل پرینتر ها هستند که به وسیله آن ها می توان تصاویر را با بالاترین کیفیت به چاپ رساند. از رایج ترین پلیمرهای مورد استفاده در این نوع پرینتر ها، اکریلونیتریل بوتادی ان استارین می باشد که پس از ارسال شدن سیگنال ها از پرینتر، این پلیمر که دارای قابلیت ذوب شدن پس از حرارت دیدن می باشد، پس از بیرون آمدن از نازل با حرکاتی در جهت های گوناگون، الگوی مورد نظر را به حالت سه بعدی در می آورند.

ده مدل از بهترین پرینتر های اچ پی :

  1. پرینتر لیزری رنگی اچ پی مدل LaserJet Pro M452dn
  2. پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Enterprise M609dn
  3. پرینتر چند کاره لیزری HP مدل LaserJet Pro MFP M426fdw
  4. پرینتر چندکاره لیزری رنگی HP مدل LaserJet Pro MFP M277dw
  5. پرینتر رنگی لیزری HP مدل LaserJet Pro MFP M477fdn
  6. پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Enterprise 700 M712dn
  7. پرینتر لیزری اچ پی مدل Pro M435NW
  8. پرینتر چند کاره اچ‌پی مدل Officejet 8013 1KR70B
  9. پرینتر جوهرافشان اچ پی مدل Officejet 7110
  10. پرینتر لیزری رنگی اچ پی مدل Color LaserJet Pro M454dw

برای کسب اطلاعات بیشتر  در مورد انواع پرینتر های اچ پی و یا تعمیر پرینتر اچ پی خودبا نمایندگی تعمیرات اچ پی همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *