اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :
انواع پرینترهای اچ پی

عیب یابی پرینتر اچ پی چگونه انجام می شود؟

عیب یابی پرینتر اچ پی

با توجه به این موضوع که شرکت اچ پی به طور دائم در حال پیشرفت تکنولوژی خود در صنعت چاپ و همچنین تولید پرینتر های جدیدی می‌ باشد، اما همیشه ایرادات و خطاهایی در فرایند پرینت با پرینترهای اچ پی رخ می دهد که باعث می ‌شود تا کاربران این برند احساس به نسبت نا خوشایندی نسبت به فرایند چاپ با این دستگاه ها داشته باشند. از این رو لازم است تا از متخصصان و یا کارشناس های با تجربه ای در زمینه عیب یابی پرینتر اچ پی کمک بگیرید تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.دقت کنید که سپردن پرینتر اچ پی خود به منظور خدمات سرویس و یا عیب یابی به افراد تازه کار و نا آشنا، ممکن است تا مشکلات بزرگتری و خسارات بیشتری را برای شما فراهم سازند و زمان شما را هدر دهد.

گاه نیز حتی برخی از این مشکلات بسیار ساده بوده که به سبب نا آشنایی کاربران با فرآیند پرینت گرفتن موجب می شد تا سیستم دستگاه پرینتر را به طور کلی مختل ساخته و به کاربران اجازه استفاده از پرینتر اچ پی را تا هنگام عیب یابی پرینتر اچ پی و رفع کامل خطا فراهم نسازد. به عنوان نمونه می توان به خطایی همچون خطای گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر اشاره نمود و یا دیگر خطا ها
ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با برخی از ایرادات رایج در هنگام استفاده از پرینتر اچ پی آشنا نماییم تا به سادگی آن را بر طرف نمایید.
مطالعه این مقاله در رابطه با عیب یابی پرینتر اچ پی و یا راه اندازی سریع این دستگاه به تمامی متخصصین و یا کارشناسان شبکه و آی تی موجود در شرکت ها و یا سازمان ها پیشنهاد می شود.

عیب یابی پرینتر اچ پی

گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر اچ پی

تمامی دستگاه های پرینتر دیر و یا زود با چنین مشکلی، یعنی مشکل گیر کردن کاغذ در درون پرینتر مواجه می شوند. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی و یا وجود مشکلات متفاوتی ایجاد شود اما اغلب هنگامی با این خطا مواجه خواهید شد که  از سیستم های پرینت و یا نوع پرینتری که در اختیار دارید اطلاعی نداشته باشید. این موضوع سبب می شود تا کاغذ را با جنس اشتباهی و یا حتی کاغذ غیر استانداردی را درون دستگاه پرینتر اچ پی قرار دهید . از این رو باید اهمیت زیادی برای انتخاب بهترین کاغذ ها برای استفاده در پرینتر های اچ پی قائل شوید.

فراموش نکنید که به منظور اجرای دستور چاپ و پرینت لازم است تا چرخدنده ها و سیستم های مکانیکی درون دستگاه پرینتر فعال شوند و سپس کاغذ را از روی سینی های ورودی به دورن چاپگر و یا پرینتر کشیده و در آخر با انتقال کاغذ در مسیر پرینت به سمت خروجی هدایت شود.  لذا در صورت هر نوع اختلال در روند صحیح فعالیت غلتک ها می تواند سبب شود تا کاغذها درون دستگاه پرینتر گیر کرده و مجبور به عیب یابی پرینتر اچ پی شوید و خطای گیر کردن کاغذ در پرینتر و یا Paper Jam برای شما به نمایش در بیاید.

عیب یابی پرینتر اچ پی

رفع خطای گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر اچ پی

نخستین راهکار و پیشنهاد به منظور عیب یابی پرینتر اچ پی و یا عدم مواجه شدن با خطای گیر کردن کاغذ در درون دستگاه پرینتر اچ پی، انجام سرویس های دوره ای توسط کارشناسان و یا افراد متخصص می باشد. هرچند سرویس دوره ای ممکن است هزینه ناچیزی را برای کاربران ایجاد نماید اما در نظر داشته باشید که این هزینه های ناچیز از بروز هزینه‌ های سنگین و یا حتی از کار افتادن کامل دستگاه پرینتر جلوگیری می نماید.

یکی از دلایل ایجاد مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر اچ پی، قرار نگرفتن صحیح کاغذ در مخزن ورودی و یا به اصطلاح بهتر ورود کاغذ به صورت کج به درون دستگاه پرینتر می باشد و سبب می شود تا کاربر با خطای Paper Jam و یا Jam in مواجه شود. از این رو به منظور عیب یابی پرینتر اچ پی، هنگامی که کاغذ درون دستگاه پرینتر شما گیر کرد، بررسی نمایید که درون دستگاه پرینتر ضامن های نگهدارنده کاغذ به درستی در کنار کاغذ ها قرار گرفته باشند. چرا که بسیار مهم است که کاغذ ها به راحتی و به صورت مستقیم به درون دستگاه پرینتر اچ پی وارد شوند.

نکته:

همچنین فراموش نکنید که استفاده از کاغذ های مچاله شده، پاره و یا کاغذ هایی که دارای متعلقاتی چون سوزن منگنه و یا سوزن ته گرد باشند، به راحتی در درون دستگاه پرینتر گیر کرده و با ایجاد مشکلات جدی برای دستگاه، کاربر را با خطای گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر مواجه می سازد. به طور کلی اگر که در هنگام فرایند پرینت متوجه شدید که دستگاه پرینتر به صورت همزمان چند کاغذ را به داخل خود می کشد، باید به تعمیر عیب یابی پرینتر اچ پی و تعمیر آن بپردازید. چرا که ورود همزمان چند کاغذ به درون دستگاه پرینتر سبب گیر کردن کاغذ در پرینتر شده و در نهایت سبب ایجاد آسیبی جدی به دستگاه شما می شود.

نکته:

عدم توجه به خرابی های دستگاه پرینتر به ویژه خطایی چون گیر کردن های متوالی کاغذ در دستگاه پرینتر و یا استفاده های مکرر از دستگاه پرینتر با توجه به گیر کردن کاغذ در درون آن سبب می شود تا خسارت‌ های مالی سنگینی به پرینتر وارد شود. از این رو پیشنهاد می شود تا در صورت بروز چنین مشکلی حتما در اولین فرصت آن را به دست تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

عیب یابی پرینتر اچ پی

کیفیت تصاویر پرینت گرفته شده

از دیگر مشکلات و ایرادات احتمالی برای کاربران پرینترهای اچ پی که آن ها را وادار به توقف عملیات پرینت می نماید، کیفیت پایین تصاویر پرینت گرفته شده می باشد. در این شرایط تصاویر و یا متون بدون هیچ نوع ایرادی چاپ خواهند شد چرا که هیچ نوع اختلالی در فرایند چاپ و یا پرینت وجود ندارد. اما بعد از مشاهده کاغذ های چاپ شده، متوجه این موضوع خواهید شد که کیفیت تصاویر نسبت به قبل کاهش یافته و عکس ها تقریبا محو هستند. در این هنگام باید به عیب یابی پرینتر اچ پی بپردازید.

این ایراد و مشکل در اغلب موارد مربوط به پرینتر های لیزری اچ پی می شود و اصولا نیز به دلیل بروز مشکل در منبع تغذیه دستگاه پرینتر می باشد. از این رو اگر که مدتی است که پرینتر لیزری شما، تصاویری را با کیفیت بسیار پایین به چاپ می رساند، باید منبع تغذیه دستگاه خود را تعویض نمایید. فراموش نکنید که به منظور پیشگیری از بالا و پایین شدن جریان برق، از منبع تغذیه مناسب پرینتر شما و کابل مخصوص به آن استفاده نمایید. پس از انتخاب منبع تغذیه مناسب، باید دستگاه پرینتر و سیستم متصل به آن را، مجددا راه اندازی نمایید.

نکته:

فراموش نکنید که در هنگام پایین آمدن کیفیت چاپ تصاویر، پیش از هر نوع عیب یابی پرینتر اچ پی، به بررسی میزان ملزومات مصرفی دستگاه پرینتر بپردازید. به طور مثال استوانه درام که تنها موجود در پرینتر‌های لیزری می باشند، نقشی اساسی ای فرایند چاپ دارند. این قطعه باید که هر بار با شارژ کارتریج عوض شود و هنگامی که کیفیت چاپ تصاویر پایین بیاید و ایراد محو و یا مات بودن چاپ باشد، زمان تعویض درام است.

عیب یابی پرینتر اچ پی

تار و یا ناخوانا بودن صفحات چاپی

از دیگر ایرادات رایج در پرینتر های اچ پی، تار شدن صفحات چاپ شده می باشد. ایراد تار شدن صفحات چاپ شده و یا ناخوانا بودن مطالب در تمامی صفحه و یا حتی بخشی از آن حتما به سبب وجود یکی از مشکلات نام برده زیر می باشد. از این رو شما قادر هستید  تا با بررسی این موارد و همچنین استفاده از راهکارهای هوشمندانه نسبت به عیب یابی پرینتر اچ پی در رابطه با این خطا اقدام فرمایید.

  • وضعیت کارتریج دستگاه پرینتر را بررسی نمایید.

نخستین و ساده ترین خطا در رابطه با تار بودن صفحات چاپ شده توسط پرینتر اچ پی، مشکل اتمام شارژ کارتریج می باشد. در این مواقع نیاز به تعویض آن وجود دارد. به عبارتی دیگر در این هنگام میزان پودر منتقل شده از کارتریج بر روی کاغذ کاهش یافته و در نتیجه منجر به تار و یا ناخوانا شدن صفحات چاپ شده به وسیله پرینتر اچ پی می شود. این مشکل به سبب عدم وجود پودر و یا تونر کافی درون کارتریج می باشد.

در این هنگام شما قادر هستید تا با تکان دادن کارتریج به حالت افقی، از تونر باقی مانده برای چاپ چند صفحه دیگر اما با کیفیت مناسب اقدام کنید.

فراموش نکنید که عدم شارژ کارتریج و یا تهیه کارتریج های با کیفیت می تواند سبب بروز آسیب های جدی تری به پرینتر شود.

  • بررسی حالت پرینت و یا چاپ کم رنگ در پرینتر اچ پی

پرینتر های اچ پی دارای قابلیتی به نام چاپ اقتصادی هستند. به این صورت که در این حالت پرینتر در حالت به محوی تنظیم شده تا میزان کمتری از پودر تونر را برای چاپ مورد استفاده قار دهد. از این رو لازم است تا در صورت تار بودن صفحات چاپ شده، قبل از هر نوع عیب یابی پرینتر اچ پی، با بررسی آن از تنظیمات پرینتر مطمئن شوید که به صورت ناخواسته و یا توسط فرد دیگری دستگاه پرینتر در حالت چاپ اقتصادی و یا Economode قرار نگرفته باشد.

عیب یابی پرینتر اچ پی

 بروزرسانی درایور پرینتر اچ پی

اغلب خرابی ها و ایرادات پرینتر های اچ پی به سبب استفاده از درایور‌های منسوخ شده می باشد. در این هنگام بروزرسانی درایور پرینتر اچ پی به شما کمک می کند تا بسیاری از مشکلات را  که در حین استفاده از پرینتر با آن مواجه خواهید شد، بر طرف سازید.

در هنگام عیب یابی پرینتر اچ پی فراموش نکنید که اگر اخیرا سیستم عامل رایانه خود را، به ویندوز ده ارتقا داده باشید، ممکن است تا در هنگام چاپ و یا پرینت اسناد با مشکلاتی مواجه شوید. چرا که در این مواقع درایور قدیمی پرینتر اچ پی شما، دیگر توسط سیستم عامل جدید رایانه پشتیبانی نخواهد شد. به منظور برطرف سازی این مشکل، باید سریعا درایور پرینتر خود را همگام با سیستم عامل رایانه بروز نمایید.

درایور و یا نرم افزار راه اندازی دستگاه پرینتر، عامل اتصال سیستم و پرینتر می باشد. از این رو اگر که این نرم افزار را به درستی نصب و یا بروزرسانی نکرده‌ اید، بهتر است تا از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید.

عیب یابی پرینتر اچ پی

چاپ شدن تنها نیمی از صفحه

یکی دیگر از مشکلات رایج پرینترهای اچ پی که نیاز به عیب یابی پرینتر اچ پی دارد، چاپ کردن تنها نیمی از صفحه می باشد. این مشکل ممکن است تا دلایل بسیاری را داشته باشد. اما در نخستین قدم بهتر است تا دستگاه پرینتر خود را از منبع تغذیه آن جدا نموده و رایانه را خاموش نمایید. حال مجدد هر دو دستگاه را روشن کرده و مجددا راه بیاندازید. سپس جهت امتحان دستگاه پرینتر، فایلی را چاپ کنید. اگر که هنوز هم تنها نیمی از صفحه چاپ می شود، باید آن را به تعمیرکار و یا متخصصین این زمینه بسپارید.

عیب یابی پرینتر اچ پی

عدم شناسایی کارتریج جدید توسط پرینتر

این مشکل ممکن است تا برای بسیاری از کاربران پرینتر اچ پی پیش بیاید که پس از شارژ  نمودن و یا تعویض کارتریج پرینتر، پرینتر اچ پی کارتریج جدید را شناسایی نکند. در عیب یابی پرینتر اچ پی در رابطه با این مشکل، عوامل زیادی وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود:

نخستین دلیل برای این عدم شناسایی، می ‌تواند به سبب نصب و یا قرارگیری نامناسب کارتریج در دستگاه پرینتر باشد. در این مواقع دستگاه پرینتر با نشان دادن کد خطا، شما را مطلع می سازد. از دیگر دلایل عدم شناسایی کارتریج، نشستن گرد و غبار و یا کثیفی بر روی اتصالات فلزی کارتریج جدید می باشد. به منظور حل این مشکلات قادر هستید تا با ریست نمودن حافظه پرینتر اچ پی، کارتریج جدید و حتی میزان تونر آن را شناسایی نمایید.

عیب یابی پرینتر اچ پی

تکرار مطالب چاپ شده در سطوح کاغذ

این مشکل از رایج ترین مشکلات در میان کاربران پرینتر های اچ پی می باشد که مطالب و یا حتی تصاویر چاپ شده توسط پرینتر اچ پی چند بار پشت سر هم بر روی صفحه کاغذ چاپ شده و یا به عبارتی دیگر مطالب دارای سایه یا تکرار می باشند. این عامل ممکن است چند دلیل داشته باشد که در ادامه به توضیح این دلایل و عیب یابی پرینتر اچ پی خواهیم پرداخت.

  • ممکن است که این ایراد به دلیل مشکلی ساده الکتریکی در درون پرینتر اچ پی باشد که قسمت پاور و یا های ولتاژ (High Voltage) به درستی عمل ننموده و پودر تونر انتقال یافته از کارتریج را بر روی درام به صورت کامل به کاغذ منتقل نکند. از این رو با هر بار چرخش غلتک و یا درام یک کپی و یا سایه کمرنگ تر از متن یا تصویر چاپ شده، بر روی کاغذ باقی می ماند.
  • ممکن است این ایراد به سبب خرابی قطعات درون کارتریج نیز رخ دهد. برای نمونه اگر که از کارتریج های بدون کیفیت و یا ارزان قیمت استفاده کنید، ممکن است که در طول دوره مصرف آن، درام آسیب‌ ببیند و دیگر قادر نباشد تا عملکرد صحیح و درستی را بر جای بگذارد. از این رو مشکل تکرار مطالب چاپ شده در سطوح کاغذ به وسیله پرینتر های اچ پی رخ خواهد داد.
  • عدم کارکرد صحیح و مناسب فیوز و یا خراب شدن قطعات درون آن می تواند دلیل بروز چنین خطایی باشد.

در عیب یابی پرینتر اچ پی فراموش نکنید که تمامی قطعات درون پرینتر و یا کارتریج ها برای تعداد مشخصی از چاپ و پرینت طراحی و ساخته شده اند از این رو رعایت دوره مصرف و سرویس های دوره ای پرینتر می تواند از بروز چنین خطاهایی جلوگیری نماید.

عیب یابی پرینتر اچ پی

خطای شماره 50.4

خطای شماره 50.4 در نسل های جدید پرینتر های اچ پی بیانگر بروز مشکلاتی در قسمت برق ورودی و یا ایرادات مربوط به آن است.

پیشنهاد می شود اگر که از سیم های سیار و یا سه راهی های برق استفاده می نمایید، حتما در اولین فرصت به منظور بر طرف شدن این خطا، آن را از مدار خارج نموده و پرینتر اچ پی را مستقیما به برق شهری متصل کنید.

اگر که پرینتر اچ پی را در شرکت یا دفتر کار مورد استفاده قرر می دهید، فراموش نکنید که هرگز نباید آن را به صورت مستقیم به UPS متصل کنید، به عبارتی دیگر پرینتر لیزری اچ پی هرگز نباید به UPS متصل شود.  چرا که میزان برق مصرفی توسط پرینتر اچ پی در لحظه چاپ بسیار بالا رفته و این عمل سبب می شود تا به سادگی به UPS آسیب رسیده و موجب بروز خطای شماره 50.4 گردد.

در عیب یابی پرینتر اچ پی اگر که با اتصال مستقیم پرینتر اچ پی به برق شهری باز هم با خطای شماره 50.4 مواجه می شوید،  لازم است تا حتما دستگاه خود را به متخصصان این زمینه بسپارید. پرینتر از ورودی به خصوصی کاغذ پرینت را نمی گیرد.

اگر که شما هم شاهد بروز چنین مشکلی در پرینتر اچ پی خود بوده اید که با فشردن دکمه پرینت دستور چاپ اجرا نشود و دستگاه پرینتر تنها قادر است تا از ورودی کاغذ به خصوصی استفاده کند، پس بهتر است به منظور عیب یابی پرینتر اچ پی مطالب زیر را مطالعه نموده و اجرا نمایید تا مشکل شما بر طرف شود. بعد از پرینت باید دکمه پرینتر را فشرد.

عیب یابی پرینتر اچ پی

عدم چاپ

ایراد عدم چاپ از ورودی کاغذ به خصوصی، در واقع یا به ایرادات مرتبط با کامپیوتر بازگشته و یا به خطاهای پرینتر اچ پی. از این رو بهتر است تا در سیستم رایانه ای خود و به وسیله نرم افزاری که تصمیم به ارسال دستور پرینت را برای پرنتر اچ پی را دارد، جستجو نمایید و بررسی کنید که آیا ورودی کاغذ را به عنوان پیش فرض انتخاب نموده و یا نه!
در مرحله بعد در صورتی که مشکل از سیستم رایانه ای شما نباشد، در پرینتر در بخش تنظیمات، ورودی های کاغذ، اندازه کاغذ صحیح را انتخاب نمایید. همچنین از این موضوع مطمئن شوید که در سینی های دستگاه پرینتر اچ پی به اندازه کافی کاغذ وجود دارد.

عیب یابی پرینتر اچ پی

ارورهای پرینترهای اچ پی

به منظور عیب یابی پرینتر اچ پی بهتر است تا با ارورهای احتمالی آن آشنا شوید. این ارورهای  پرینترهای اچ پی در صفحه نمایشگر دستگاه پرینتر ظاهر شده و شما را از وجود مشکل در بخش های مختلف دستگاه پرینتر مطلع می سازد. از این رو بهتر است تا برای آگاهی از مشکلات پرینتر، با معانی این کد‌های ارور آشنا شوید.

عیب یابی پرینتر اچ پی

کد ارور  02:

این کد ارور، بیانگر وجود ایراداتی در کابل دستگاه پرینتر و یا درایور آن می باشد که تنها با خاموش و روشن نمودن دستگاه پرینتر قادر به رفع این کد ارور خواهید بود. اما اگر که پس از راه اندازی مجدد دستگاه پرینتر، هنوز هم شاهد نمایش این کد ارور می باشید، نشان دهنده مشکلی سخت افزاری در دستگاه پرینتر شما می باشد.

کد ارور  10:

این کد ارور نیز بیانگر این موضوع می باشد که دستگاه پرینتر اچ پی دارای مشکلاتی با چیپست کارتریج تونر بوده و قادر نیست تا کارتریج را خوانده و با آن ارتباط برقرار نماید.

کد ارور  11:

این کد ارور بیانگر نبود کاغذ در درون دستگاه پرینتر می باشد.  به منظور رفع این ارور تنها کافیست تا کاغذ را در  درون سینی دستگاه پرینتر قرار دهید.

کد ارور  12:

اگر که در عییب یابی پرینتر اپچ پی شاهد نمایش این کد ارور در صفحه نمایشگر پرینتر خود هستید، ابتدا باید از نصب صحیح کارتریج و همچنین باز نشدن پوشش و کاور آن مطمئن شوید.

کد ارور 13:

این کد ارور بیانگر گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر می باشد که به منظور رفع آن بهتر است تا به دفترچه راهنمای دستگاه پرینتر مراجعه کرده و یا راهکار های پیشنهادی ما در قسمت فوقانی این مقاله را مطالعه فرمایید.

کد ارور 14:

این کد ارور به معنای عدم تشخیص کارتریج توسط دستگاه پرینتر می باشد.

کد ارور 16:

این کد خطا بیانگر پایین و یا خالی بودن میزان کارتریج دستگاه پرینتر شما می باشد.

کد ارور 20 و 21:

این کد های خطا زمانی ظاهر خواهند شد که، اطلاعات ورودی به دستگاه پرینتر بیش از ظرفیت حافظه آن باشد.

کد ارور 22:

در عیب یابی پرینتر اچ پی در هنگام مواجه شدن با این خطا، باید بدانید که دستگاه پرینتر و سیستم مشکل ارتباطی داشته و به منظور رفع آن، اتصالات و کابل را مورد بررسی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *