اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :
مین برد دستگاه کپی

نحوه تعویض مین برد دستگاه کپی

مین برد دستگاه کپی:

برای اینکه مفاهیم و نکات تعمیر مین برد دستگاه کپی را بهتر درک کنید، بهتر است اطلاعاتی در مورد این قطعه و نحوه کار آن داشته و به طور کلی بدانید مین برد چیست؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد این قطعه به سایت نمایندگی تعمیرات اچ پی مراجعه کنید.

مین برد یا برد اصلی، یکی از حیاتی ترین قطعات چاپگر اچ پی و پرینتر به شمار می رود. اهمیت این قطعه بدان جهت است که وظیفه پردازش عملیات دستگاه کپی را بر عهده دارد. به عبارت واضح تر، وقتی اطلاعات وارد دستگاه شد، این مین برد است که آن ها را پردازش کرده و مثل یک مدیر اجرایی، تصمیم می گیرد خروجی دستگاه به چه شکلی باشد. جالب است بدانید که مین برد، از قطعاتی شامل چیپ ست، بایوس و cmos تشکیل شده است.

هریک از این قطعات وظیفه خاصی داشته و در تعامل با یکدیگر، فعالیت مین برد را کامل می کنند. بنابراین بروز هرگونه مشکل در روند کار این قطعه، می تواند منجر به بروز اختلالات جدی در عملکرد کلی دستگاه شود. از این رو بسیار مهم است که تعمیر مین برد در محیطی مجهز و به دست تعمیرکارانی خبره و کاربلد صورت پذیرد.

محتمل ترین مشکلی که ممکن است برای مین برد به وجود بیاید، سوختن این قطعه است. در اثر بروز مشکلاتی مثل نوسانات جریان برق، مین برد یکی از اولین قطعاتی است که در معرض خطر قرار می گیرد. در این حالت، برد اصلی دستگاه کپی می سوزد و در نتیجه، به طور کلی کار نمی کند. به تبع بروز این مشکل، عملیات پردازش انجام نشده و عملیات چاپ با مشکلاتی مواجه خواهد شد. نوسانات شدید ولتاژی هم یکی دیگر از اختلالاتی است که می تواند منجر به خرابی و یا حتی سوختن مین برد شود.

مین برد دستگاه کپی

نکته:

الزام است بدانید که نواقص ایجاد شده در درگاه های خروجی و ورودی کپی نیز در تعمیر مین برد مهم تلقی شده و جزء مشکلات این قطعه در نظر گرفته می شود. اعمال هرگونه دخالت در مین برد یا انجام هرگونه اقدام تعمیری برای آن، نیازمند برخورداری از تخصص و مهارت بسیار بالایی بوده و این کار به هیچ عنوان نباید توسط افراد ناشی انجام گردد.

مین برد دستگاه کپی

تعویض مین برد :

یکی از بهترین روش ها برای رفع مشکلات ناشی از خرابی مین برد، تعویض این قطعه با نمونه ای جدید و تازه نفس است. البته این به بدان معنا نیست که تعمیر مین برد دستگاه کپی امکان پذیر نبوده و نمی توان این قطعه را ترمیم نمود. گزینه تعویض در واقع برای زمانی است که شدت آسیب مین برد بسیار بالا بوده و یا کاملا سوخته باشد. برای انجام مراحل تعویض، نیاز به نیروهای متخصص، ابزار پیشرفته و نیز قطعه اورجینال می باشد. متاسفانه برخی مراکز با هدف سودجویی، از مین بردهای استفاده شده برای تعویض مین برد  استفاده کرده و بدین ترتیب، زمینه بروز مشکلات بعدی را در این محصول فراهم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *