اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :
ارتقا لپ تاپ اچ پی

هزینه ارتقا لپ تاپ اچ پی

لپ‌تاپ‌های اچ پی طیف گسترده‌ای از مدل‌ها با قیمت‌ها و مشخصات مختلف را ارائه می‌کنند. با این حال، ممکن است زمانی برسد که نیاز به ارتقای لپ‌تاپ خود برای افزایش عملکرد یا برآورده کردن نیازهای جدید داشته باشید. خبر خوب این است که اکثر لپ‌تاپ‌های اچ پی تا حدی قابل ارتقا هستند. ولی به این نکته باید دقت کنید که تمامی بخش های لپ تاپ قابل ارتقا نیست و در بیشتر مدل های این برند تنها هارد , رم , و کارت گرافیک قابل ارتقا میباشد.

ما در این مقاله به طور کامل به نحوه ارتقا بخش های مختلف لپ تاپ اچ پی و قیمت حدودی هر بخش میپردازیم . پس اگر قصد ارتقا لپ تاپ خود را دارید با ما همراه باشید.

هزینه ارتقا لپ تاپ اچ پی چقدر است؟

قبل از هر چیزی بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که هزینه ارتقا با توجه به مدل لپ تاپ متغییر میباشد و همینطور این قیمت به عوامل دیگری همچون زیر بستگی دارد:

  • نوع ارتقا: رایج ترین ارتقاها شامل افزایش رم، تعویض هارد دیسک با SSD، و ارتقای کارت گرافیک است. هر کدام از این ارتقاها قیمت متفاوتی دارد.
  • مدل لپ تاپ: قطعات یدکی برای برخی از مدل ها گران تر از مدل های دیگر است.
  • محل: هزینه دستمزد برای تعمیرکاران در مکان های مختلف متفاوت است ولی تعمیرکاران مجرب ما در نمایندگی تعمیرات اچ پی با نازل ترین قیمت ها و سریع ترین زمان ممکن نسبت به ارتقا لپ تاپ شما اقدام مینمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 02191300348 تماس حاصل فرماید.

بخش های قابل ارتقا لپ تاپ اچ پی

هارد دیسک:

هزینه ارتقا هارد لپ تاپ اچ پی

ارتقا هارد دیسک لپ تاپ می تواند راهی عالی برای افزایش فضای ذخیره سازی، سرعت و عملکرد کلی سیستم شما باشد. اگر لپ تاپ شما کند شده است یا فضای ذخیره سازی کافی برای فایل های خود ندارید، ارتقا هارد دیسک می تواند یک راه حل مقرون به صرفه باشد.

به طور کلی برای ارتقا هارد دیسک دو نوع هارد رو به روی شما قرار دارد :HDD,SSD

HDD ها هاردهای سنتی و قدیمی میباشد که رزان قیمت تر از هارد های جدید میباشد و فضای ذخیره شازی زیادی را نیز پشتیبانی میکند ولی SSD ها هارد های جدید میباشند. این هارد ها از سرعت خواندن اطلاعات بالا برخوردار هستند ولی قیمت نسبتا بالاتری به هارد های سنتی دارند . پس قبل از ارتقا هارد باید چند نکته را مورد توجه قرار دهید.

  • نوع هارد دیسک مناسب برای لپ تاپ خود را تعیین کنید. دو نوع اصلی هارد دیسک وجود دارد: HDD  و SSD . SSD ها سریعتر، قابل اعتمادتر و کم مصرف تر از HDD ها هستند، اما گران تر نیز هستند.
  • ظرفیت ذخیره سازی مورد نیاز خود را تعیین کنید. به اندازه فضای ذخیره سازی که در حال حاضر استفاده می کنید و برنامه های آینده خود فکر کنید.
  • قبل از شروع هر گونه ارتقا، همیشه باید از اطلاعات خود پشتیبان گیری کنید. زیرا ارتقا هارد موجب میشود که اطلاعات شما پاک شود.

ارتقا هارد دیسک کمی دشوار میباشد ولی اگر کمی اطلاعات در این زمینه داشته باشید به راحتی خودتان میتوانید هارد لپ تاپ را ارتقا دهید. ولی اگر در ارتقا هارد دچار مشکل هستید میتوانید به یکی از شعب ما مراجعه نماید تا مهندسین ما با حفظ اطلاعات شما نسبت به ارتقا هارد اقدام کنند.

رم:

ارتقا رم لپ تاپ اچ پی

افزایش رم لپ تاپ اچ پی شما می تواند راهی عالی برای افزایش عملکرد، سرعت و قابلیت چندوظیفه‌ای آن باشد. اگر لپ تاپ شما کند شده است، به خصوص زمانی که چند برنامه به طور همزمان اجرا می کنید، یا اگر می خواهید برنامه های کاربردی فشرده تر را اجرا کنید، ارتقای رم می تواند یک راه حل مقرون به صرفه باشد.

قبل از شروع ارتقا رم لپ تاپ باید به این نکته توجه کنید که لپ تاپ شما تا چه مقدار قابلیت ارتقا رم دارد برای اینکار کافی است به دفترچه راهنمای لپ تاپ خود مراجعه نماید و یا از طریق سایت اچ پی و جست و جو مدل لپ تاپ خود متوجه شوید که لپ تاپ شما تا چقدر امکان ارتقا رم دارد. بعد از اینکه این نکته را متوجه شدید کافی است به چند نکته دیگر در خرید رم دقت فرماید که عبارتند از:

  • نوع رم مناسب برای لپ تاپ خود را تعیین کنید. دو نوع اصلی رم وجود دارد: DDR3 و DDR4. نوع رم مورد نیاز شما به مدل لپ تاپ شما بستگی دارد.
  • سرعت رم مورد نیاز خود را تعیین کنید. سرعت رم بر حسب مگاهرتز (MHz) اندازه گیری می شود. هر چه سرعت رم بیشتر باشد، سریعتر کار می کند.
  • ظرفیت رم بر حسب گیگابایت (GB) اندازه گیری می شود. به طور کلی، 8 گیگابایت رم برای اکثر نیازها کافی است، اما اگر از برنامه های فشرده حافظه مانند ویرایش ویدیو یا بازی استفاده می کنید، ممکن است به 16 گیگابایت یا بیشتر نیاز داشته باشید.
  • رم سازگار با لپ تاپ خود را خریداری کنید. هنگام خرید رم، مطمئن شوید که با نوع، سرعت و ظرفیت رم لپ تاپ شما سازگار است.

نصب رم روی لپ تاپ کار ساده ای است کافی است درب پشت لپ تاپ را باز کنید و رم قدیمی را جدا و یا رم جدید را جاگذاری کنید البته بعد از ارتقا هر بخش باید تنظیمات آن به درستی وارد شود که برای وارد کردن تنظیمات میتوانید با ما تماس بگیری تا شما عزیزان را راهنمایی نمایم.

کارت گرافیک:

ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ اچ پی

متاسفانه اکثر لپ تاپ های قدیمی فارق از برند قابلیت ارتقا کارت گرافیک را ندارند چراکه کارت گرافیک به مادربرد لحیم شده است و مانند سیستم های رومیزی به راحتی قابل ارتقا نیست. ولی لپ تاپ های جدید و علل الخصوص لپ تاپ های گیمینگ را میتوان کارت گرافیک را ارتقا داد چرا که این لپ تاپ ها برای کار های سنگین طراحی شده اند و نیاز دارند که بازی های روز دنیا را با بهترین فریم ریت به کاربر ارائه دهد. البته کارت گرافیک لپ تاپی قابل ارتقا میباشد که از پورت MXM یا Thunderbolt 3 پشتیبانی کند.

  • تعیین کنید که آیا لپ تاپ شما دارای پورت MXM است یا خیر. لیست لپ تاپ های دارای پورت MXM را می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید.
  • یک کارت گرافیک MXM سازگار با لپ تاپ خود پیدا کنید. هنگام انتخاب کارت گرافیک، مطمئن شوید که با نوع پورت MXM لپ تاپ شما، اندازه و توان آن سازگار است.
  • یک کارت گرافیک MXM سازگار با لپ تاپ خود خریداری کنید.

ارتقا کارت گرافیک کار کمی دشواری میباشد و نیاز به تخصص دارد پس بهتر است برای ارتقا این قطعه از یک متخصص کمک بگیرید.

حرف آخر

ما در این مقاله سعی کردیم بخش های قابل ارتقا لپ تاپ اچ پی را برای شما عزیزان معرفی و مورد بررسی قرار دهیم. ولی به طور کلی میتوان گفت تقریبا تمامی لپ تاپ ها از قابلیت ارتقا هارد و رم پشتیبانی میکنند ولی بخش های مانند ارتقا کارت گرافیک در بین لپ تاپ ها رایج نیست پس بهتر است اگر میخواهید از بخش های قابل ارتقا لپ تاپ خود مطمئن شوید مدل سستم خود را در اینترن جست و جو کنید و دفترچه راهنمای آن را مطالعه نماید. با این حال اگر در ارتقا لپ تاپ خود نیاز به کمک و راهنمایی داشتید و یا حتی برای خرید قطعات قابل ارتقا میتوانید به صورت حضوری به یکی از شعب ما مراجعه نماید و یا اگر امکان مراجعه حضوری ندارید جهت دریافت پیک رایگان با شماره 02191300348 تماس حاصل فرماید.

در این مطلب می خوانید

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ اچ پی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *