اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :
خطای صفحه آبی لپ تاپ

چگونه خطای صفحه آبی لپ تاپ را رفع کنیم ؟

خطای صفحه آبی لپ تاپ :

خطای صفحه آبی لپ تاپ اچ پی با مشکلی که ایجاد می کند مانع استفاده های متعدد از لپ تاپ می شود. گاها این مشکل به حدی جدی می شود که حتی نمی توانید بالا آمدن لپ تاپ را شاهد باشید. در کل برای رفع این مشکل در ابتدا باید دلیل اصلی را پیدا کنید. دلایل مختلفی سبب ایجاد تیک آبی بر روی صفحه می شوند که در ادامه مقاله تصمیم داریم به بررسی این عوامل بپردازیم اگر شما هم از کاربران لپ تاپ ها هستید مطالعه مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

عامل اصلی بروز خطای صفحه آبی :

اصولا یک مشکل سخت افزاری عامل ایجاد خطای صفحه آبی بر روی لپ تاپ می شود و ربطی به برند و یا مدل لپ تاپ ندارد و برای هر برند لپ تاپی ممکن است پیش بیآِید. این مشکلات را می توانید با وصل نبودن درایور تشخیص دهیم. اما گاها مشکلات نرم افزاری نیز سبب بروز این مشکل می شود که در این شرایط بهتر است در ابتدا پیشنهاد می شود ویندوز و وضعیت آن را بررسی کنید.

روش های رفع خطای صفحه آبی :

تعمیر فن لپ تاپ :

از دیگر روش هایی که باعث رفع خطای صفحه آبی  می شود تعمیر کردن فن دستگاه می باشد. زمانی که دستگاه پس از بوت شدن شروع به صدا دادن می کند باید منتظر ایجاد مشکل صفحه آبی باشید. فن یک قطعه آسیب پذیر می باشد که وظیفه ی اصلی آن خروج گرمای داخلی لپ تاپ می باشد. اگر فن دستگاه نتواند کار خود را به درستی انجام دهد، گرمای موجود در دستگاه عملکرد لپ تاپ را مختل کرده و لپ تاپ به ص.رت مداوم ری استارت می شود.

خطای صفحه آبی لپ تاپ

ریست کردن تنظیمات بایوس :

از اصلی ترین روش هایی که باعث رفع خطای صفحه آبی می شود ریست کردن تنظیمات بایوس است. هنگام روشن کردن دستگاه Del  یا F2 را بفشارید تا وارد تنظیمات بایوس شوید و تنظیمات را ریست کنید. انجام این کار سخت نیست اما بهتر است این کار را به دست کارشناس بسپارید.

برای تعمیرات لپ تاپ اینجا کلیک کنید.

نصب دوباره ویندوز :

اگر شما هم از آن افرادی هستید که در نصب ویندوز حرفه ای نیستید بروز خطای صفحه آبی طبیعی می باشد. کسانی که می خواهند ویندوز لپ تاپ را خودشان تعویض کنند باید به تمامی مراحل راه اندازی ویندوز توسط لپ تاپ را کامپیوترشان مسلط باشند، چراکه نصب اشباه ویندوز مشکلات زیادی از جمله ارور و ری استارت را به وجود می آورد. این نکته را در نظر داشته باشید که در حین نصب ویندوز به آپدیت درایور ها توجه داشته باشید. در میان ویندوز ها، ویندوز 10 به شکل خودکار تمامی درایور ها را آپدیت می کند. اما این بخش به شکل دستی هم باید چک شود.

تعمیر رم لپ تاپ :

از دیگر روش هایی که باعث رفع خطای صفحه آبی لپ تاپ می شود تعمیر رم لپ تاپ می باشد. اگر خطای صفحه آبی را بر روی صفحه لپ تاپ و یا Exception fatal Error را مشاهده کرده اید احتمالا دستگاه شما خرابی رم دارد که برای تعمیر رم لپ تاپ خود می توانید به نمایندگی تعمیرات اچ پی مراجعه فرمائید.

تعمیر هارد لپ تاپ :

هارد یک بخش بسیار مهمی از یک سیستم می باشد. نفوذ آب و یا سوختگی هارد در اثر فشار نوسانات برق، صدا های غیر عادی تولید می کند و صفحه آبی نمایان می باشد. در این حال دستگاه را خاموش کرده و اقدام به تعمیر هارد کنید.

خطای صفحه آبی لپ تاپ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *